A selective rendering algorithm based on memory schemas

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πολυτεχνείο Κρήτης   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Πολυτεχνείου Κρήτης   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



A selective rendering algorithm based on memory schemas (EN)

Μανια Αικατερινη (EL)
Mania Aikaterini (EN)
Alexandros Zotos (EN)
Nick Mourkoussis (EN)


2009


In order to economize on rendering computation, selective rendering guides high level of detail to specific regions of a synthetic scene and lower quality to the remaining scene, without compromising the level of information transmitted. Scene regions that have been rendered in low and high quality can be combined to form one complete scene. We propose a novel selective rendering approach which is task and gaze-independent, simulating cognitive creation of spatial hypotheses. Scene objects are rendered in varying quality (polygon count) according to how they are associated with the context (schema) of the scene. (EN)

SIGGRAPH (EL)

Αγγλική γλώσσα

Association for Computing Machinery (EN)

Πολυτεχνείο Κρήτης (EL)
Technical University of Crete (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.