Προωθώντας τις Ευρωπαϊκές Αξίες και την Ενεργό Πολιτειότητα μέσα από σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου   

Αποθετήριο :
Εκπαιδευτικές Διαδρομές  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Προωθώντας τις Ευρωπαϊκές Αξίες και την Ενεργό Πολιτειότητα μέσα από σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις (EL)
Promoting European Values & Active Citizenship through novel teaching approaches (EN)

Μακροπούλου, Μαρία
Χειροπούλου, Χριστίνα – Χρυσαυγή
PITSOU, CHARIKLEIA
Γοροζίδης, Γιώργος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο που έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση (EL)
Κείμενο (EL)
peer-reviewed article (EN)

2025-04-07


Σύμφωνα με το Συμβούλιο της Ευρώπης οι αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελούν πυλώνα της και διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για την πλαισίωσή της. Οι ευρωπαϊκές αξίες, όπως η δημοκρατία, η ισότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα, η αλληλεγγύη, η δικαιοσύνη και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα αποτελούν θεμέλια για τη διαμόρφωση πολιτών που συμμετέχουν από τη μια ενεργά στη δημόσια σφαίρα και από την άλλη δρουν για το κοινό καλό. Μέσω της διδασκαλίας και της προώθησης των συγκεκριμένων αξιών στο χώρο του σχολείου δύναται να ενισχυθεί ο σεβασμός και η αποδοχή απέναντι στο διαφορετικό καθώς και η προώθηση της ενεργούς πολιτειότητας διότι οι μαθήτριες και οι μαθητές αποκτούν γνώσεις και καλλιεργούν δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές που είναι απαραίτητες για τη συμμετοχή τους σε μια δημοκρατική κοινωνία. Στο δημοτικό σχολείο το περιεχόμενο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος προσφέρεται μέσα από βιωματικές και συμμετοχικές δραστηριότητες στην «εξερεύνηση» και διδασκαλία των ευρωπαϊκών αξιών. Βάσει των προαναφερόμενων, η παρούσα εργασία παρουσιάζει ένα διδακτικό σενάριο που αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητριών/τών στις ευρωπαϊκές αξίες με έμφαση σε αυτές της δημοκρατίας, της ισότητας και της δικαιοσύνης συμβάλλοντας με την υλοποίησή του στην ανάπτυξη μελλοντικών ενεργών πολιτών. (EL)


Ελληνική γλώσσα

Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Χίου (EL)


2945-1833
Εκπαιδευτικές Διαδρομές; Τόμ. 1 Αρ. 2 (2025): Εκπαιδευτικές Διαδρομές (EL)
Educational Routes; Vol. 1 No. 2 (2025): Εκπαιδευτικές Διαδρομές (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Copyright (c) 2025 Μαρία Μακροπούλου, Χριστίνα – Χρυσαυγή Χειροπούλου, Χαρίκλεια Πίτσου, Γιώργος Γοροζίδης (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.