Autism: Intervention Program for a student with Asperger's syndrome in social skills

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αυτισμός: Πρόγραμμα Παρέμβασης σε μαθητή με σύνδρομο Asperger στις κοινωνικές δεξιότητες (EL)
Autism: Intervention Program for a student with Asperger's syndrome in social skills (EN)

Γαλανάκη, Αθηνά
Σάλμοντ, Ελευθερία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-11-20


Ο αυτισμός και το σύνδρομο Asperger, που ανήκουν στο φάσμα των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών, είναι χρόνιες σοβαρές νευροαναπτυξιακές καταστάσεις. Χαρακτηρίζονται από ελλείμματα στην κοινωνική αλληλεπίδραση, στην επικοινωνία καθώς επίσης και από περιορισμένα ενδιαφέροντα και συμπεριφορές. Εκδηλώνονται νωρίς στη ζωή και επηρεάζουν βαθιά την αντίληψη του ατόμου για τον εαυτό του και τον κόσμο, τη μάθηση και την προσαρμογή στις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής.Η θεραπευτική αντιμετώπιση τους αποτελεί πρόκληση και αντικείμενο σημαντικού επιστημονικού ενδιαφέροντος επί σειρά ετών. Ενώ έχει αναγνωριστεί η νευρολογική βάση και ο ρόλος των γενετικών παραγόντων στην αιτιολογία, δεν υπάρχει, ακόμη, συγκεκριμένη αποτελεσματική θεραπεία, που να στοχεύει στην πλήρη αποκατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι ο αυτισμός και το σύνδρομο Asperger δεν ξεπερνιούνται ούτε θεραπεύονται. Ωστόσο, υπάρχουν θεραπευτικές τεχνικές που βοηθάνε τα άτομα με τις διαταραχές αυτές να αντιμετωπίζουν τα προβλήματά τους.Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση του θεωρητικού υποβάθρου αυτής της αναπτυξιακής διαταραχής και των κύριων θεραπευτικών της προσεγγίσεων. Επίσης, επιδιώκει την λεπτομερή παράθεση μελέτης περίπτωσης παιδιού με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας (σύνδρομο Asperger) και την ολιστική προσέγγιση που ακολουθήθηκε με στόχο τη βελτίωση των κοινωνικών ελλειμμάτων του. Μέσα από την εφαρμογή του προγράμματος παρέμβασης διαπιστώθηκε ότι με κατάλληλη παρέμβαση και δραστηριότητες προσαρμοσμένες στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες του εκάστοτε παιδιού είναι δυνατόν να βελτιωθούν αδυναμίες κοινωνικής φύσης. Ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παιδαγωγικής παρέμβασης εμπλουτισμένο με ποικίλες, ελκυστικές και πολυαισθητηριακές δραστηριότητες που αξιολογείται σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να αναπροσαρμόζεται και ως προς τους στόχους και ως προς τις δραστηριότητες είναι δυνατό να συμβάλλει καθοριστικά στην βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων ενός παιδιού με σύνδρομο Asperger. (EL)
Autism and Asperger syndrome, belonging to the spectrum of Diffuse Developmental Disorders, are chronic severe neurodevelopmental conditions. They are characterized by deficits in social interaction, communication, as well as by limited interests and behaviors. They manifest themselves early in life and deeply influence the person's perception of himself and the world, learning and adapting to the demands of everyday life. Their treatment has been a challenge and a subject of considerable scientific interest for many years. While the neurological basis and the role of genetic factors in etiology have been recognized, there is not yet a specific effective cure aimed at complete rehabilitation. This means that autism and Asperger syndrome are not overcome or cured. However, there are therapeutic techniques that help people with these disorders address their problems. The purpose of this paper is to present the theoretical background of this developmental disorder and its main therapeutic approaches. It also seeks a detailed case study of a child with high functioning autism (Asperger syndrome) and the holistic approach followed to improve its social deficits. Through the implementation of the intervention program it was found that with appropriate intervention and activities adapted to the needs and particularities of the individual child it is possible to improve weaknesses of a social nature. An integrated pedagogical intervention program enriched with diverse, attractive and multi-sensory activities that is evaluated at regular intervals in order to be adapted to both the objectives and the activities can make a decisive contribution to improving the social skills of a child with Asperger's syndrome. (EN)


αυτισμός (EL)
μελέτη περίπτωσης (EL)
διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (EL)
κοινωνικές δεξιότητες (EL)
συναισθήματα (EL)
σύνδρομο Asperger (EL)
emotions (EN)
Asperger’s syndrome (EN)
autism (EN)
pervasive developmental disorders (EN)
case study (EN)
social skills (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης

Greek

Research Center of Psychophysiology and Education (EL)


2529-1157
Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; Τόμ. 2016 Αρ. 1: Πρακτικά 6ου Συνεδρίου; 187-201 (EL)
Panhellenic Conference of Educational Sciences; Vol. 2016 No. 1: 6th Conference Proceedings; 187-201 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Αθηνά Γαλανάκη, Ελευθερία Σάλμοντ (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)