Αντιλήψεις των δασκάλων σχετικά με τις αιτίες, τα χαρακτηριστικά και τη θεραπευτική αντιμετώπιση της ΔΕΠ/Υ: Πιλοτική έρευνα

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αντιλήψεις των δασκάλων σχετικά με τις αιτίες, τα χαρακτηριστικά και τη θεραπευτική αντιμετώπιση της ΔΕΠ/Υ: Πιλοτική έρευνα (EL)
Teachers' perceptions about the causes, characteristics and treatment of ADHD: Pilot research (EN)

Πολυχρονοπούλου, Σταυρούλα
Γκανιάτσου, Λαμπρινή
Μαυρογιαννάκη, Εραστή
Παπαηλιού, Χρυσάνθη

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-11-20


Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής -Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) αποτελεί μία διαταραχή που εμφανίζεται συχνά σε παιδιά και εφήβους και οι εκπαιδευτικοί είναι οι πρώτοι που καλούνται να αναγνωρίσουν τα χαρακτηριστικά της. Παρ’ όλα αυτά στην ελληνική πραγματικότητα δεν έχουν διερευνηθεί επαρκώς οι γνώσεις και οι παρανοήσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας για τη ΔΕΠ-Υ. Εκεί αποσκοπεί η παρούσα έρευνα-πιλοτικό πρόγραμμα. 37 δάσκαλοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο γνώσεων για τη ΔΕΠ-Υ βασισμένο στο KADD-Q (Knowledge about Attention Deficit Disorder Questionnaire). Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί γνώριζαν καλύτερα τα χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ συγκριτικά με τη θεραπεία αυτής. Ωστόσο, δε βρέθηκε στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ των χρόνων προϋπηρεσίας και των απαντήσεων των εκπαιδευτικών. Με βάση τα αποτελέσματα αυτά, προτείνεται η περαιτέρω επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν τη διαταραχή αυτή. (EL)
Attention Deficit-Hyperactivity Disorder (ADHD) is a disorder that often occurs in children and adolescents and teachers are the first to recognize its characteristics. Nevertheless, in Greek reality the knowledge and misunderstandings of primary teachers for ADHD have not been sufficiently explored. That is where the present research-pilot project aims. 37 teachers were asked to complete a KADD-Q Knowledge Based Attention Deficit Disorder Questionnaire (KADD-Q) questionnaire. The results show that educators were better aware of the ADHD characteristics compared to their treatment. However, there was no statistically significant correlation between years of service and teacher responses. Based on these results, it is proposed to further educate teachers on issues related to this disorder. Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is a disorder that often occurs in children and adolescents and teachers are the first to be called Recognize its characteristics. Nevertheless, in Greek reality the knowledge and misunderstandings of primary teachers for ADHD have not been sufficiently explored. That is where the present research-pilot project aims. 37 teachers were asked to complete a KADD-Q Knowledge Based Attention Deficit Disorder Questionnaire (KADD-Q) questionnaire. (EN)


αντιλήψεις δασκάλων (EL)
χαρακτηριστικά (EL)
θεραπεία (EL)
ΔΕΠ-Υ (EL)
αιτίες (EL)
ADHD (EN)
treatment (EN)
characteristics (EN)
Teachers' perceptions (EN)
causes (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

Research Center of Psychophysiology and Education (EL)


2529-1157
Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; Τόμ. 2016 Αρ. 1: Πρακτικά 6ου Συνεδρίου; 226-242 (EL)
Panhellenic Conference of Educational Sciences; Vol. 2016 No. 1: 6th Conference Proceedings; 226-242 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Λαμπρινή Γκανιάτσου, Εραστή Μαυρογιαννάκη, Χρυσάνθη Παπαηλιού, Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.