Τα γνωστικά στυλ ως παράγοντες ενδυνάμωσης της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Τα γνωστικά στυλ ως παράγοντες ενδυνάμωσης της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (EL)
Cognitive styles as factors for strengthening intercultural education (EN)

Τσούνης, Γεώργιος
Γονίδου, Μαρία
Τσούνη, Βασιλική
Αναστασόπουλος, Ιωάννης

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-11-20


Η σχολική μονάδα ως ζωντανός οργανισμός συνεχώς εξελίσσετε ώστε να μπορεί να λειτουργήσει συνδυάζοντας γνώση, αξίες και δεξιότητες. Η ανάγκη αναθεώρησης και αλλαγής γίνεται πολύ πιο ορατή στο διαπολιτισμικό σχολείο το οποίο οφείλει να ενισχύσει τη δυναμική διαδικασία αλληλεπίδρασης και αμοιβαίας συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές διάφορων εθνικών και μεταναστευτικών ομάδων και το διδακτικό προσωπικό. Έτσι δημιουργήθηκε έντονα η ανάγκη για μια μέθοδο διδασκαλίας που να βοηθάει όλους τους μαθητές να κατανοούν το υλικό που τους δίνετε. Τα γνωστικά στυλ είναι αποτέλεσμα της μελέτης της συμπεριφοράς των μαθητών και της καταγραφής των ομοιοτήτων και των διαφορών στη διαδικασία κατανόησης και μάθησης. Μέσα από την έρευνα φαίνεται ότι οι χώρες της Ανατολικής Ασίας τείνουν να υιοθετήσουν το ολιστικό γνωστικό στυλ, ενώ οι δυτικές χώρες αγκαλιάζουν συνήθως το αναλυτικό.Στην εποχή όμως που λόγω των διεθνών συγκυριών έχει γίνει απαραίτητη η δημιουργία σχολείων για παιδιά πρόσφυγες, μπορεί η διαπολιτισμική έρευνα και τα πορίσματά της να βοηθήσουν; Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιαστούν οι τρόποι ανάλυσης του διδακτικού υλικού μέσα από διαπολιτισμικές μεθόδους και πρακτικές και να γίνουν προτάσεις υιοθέτησης αυτών που έχουν αναδειχθεί ως οι πιο αποτελεσματικές. Επίσης θα γίνει και μια σύντομη περιγραφή των διαστάσεων του Hofstede και μια συγκριτική ανάλυση με τα κίνητρα μάθησης σε μια προσπάθεια να προταθούν μέθοδοι που μπορούν να διευκολύνουν και να κάνουν αποδοτικότερη την εκπαιδευτική διαδικασία. (EL)
The school unit as a living organization is constantly evolving to work by combining knowledge, values and skills. The need to review and change becomes more visible in intercultural school, which must strengthen the dynamic process of interaction and mutual co-operation between pupils of various national and migrant groups and teaching staff. This has created a strong need for a teaching method that helps all students understand the material you give them. The cognitive style is the result of the study of the students' behavior and the recording of similarities and differences in the process of understanding and learning. Research shows that East Asian countries tend to adopt the holistic cognitive style, while Western countries usually embrace the analytical. However, in the age when, due to international circumstances, it has become necessary to establish schools for refugee children, can intercultural research and its findings help? The purpose of this paper is to present the ways of analyzing the teaching material through intercultural methods and practices and to make proposals for the adoption of those that have proved to be the most effective. A brief description of the dimensions of Hofstede and a comparative analysis of learning motivations will also be made in an attempt to propose methods that can facilitate and make the educational process more efficient. (EN)


γνωστικό στυλ (EL)
Διαπολιτισμική εκπαίδευση (EL)
κίνητρα μάθησης (EL)
ολιστικό (EL)
αναλυτικό (EL)
Cross-cultural education (EN)
cognitive style (EN)
motivation (EN)
holistic (EN)
analytic (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

Research Center of Psychophysiology and Education (EL)


2529-1157
Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; Τόμ. 2016 Αρ. 1: Πρακτικά 6ου Συνεδρίου; 243-260 (EL)
Panhellenic Conference of Educational Sciences; Vol. 2016 No. 1: 6th Conference Proceedings; 243-260 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Μαρία Γονίδου, Βασιλική Τσούνη, Ιωάννης Αναστασόπουλος, Γεώργιος Τσούνης (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.