Επίλυση προβλήματος και διδασκαλία

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Επίλυση προβλήματος και διδασκαλία (EL)
Problem solving and teaching (EN)

Κρικώνη, Μαρία
Καλλιμάνη, Ελευθερία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-11-20


Τα τελευταία χρόνια φαίνεται να παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εκπαιδευτική κοινότητα το ζήτημα της επίλυσης προβλήματος. Η επίλυση προβλήματος νοείται τόσο ως δεξιότητα όσο και ως διδακτική πρακτική και ο όρος εντοπίζεται εξίσου στις απαιτούμενες για τον 21ο αιώνα δεξιότητες και στα ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Ωστόσο, στα τελευταία, δεν υπάρχουν αναφορές σχετικά με τους τρόπους μέσω των οποίωνένας εκπαιδευτικός δύναται να καλλιεργήσει τη δεξιότητα επίλυσης προβλήματος στους μαθητές.Σκοπός της έρευνας είναι να διασαφηνίσουμε τον όρο «επίλυση προβλήματος» προτείνοντας παράλληλα τρόπους διδακτικής αξιοποίησης όχι μόνο στη Γενική αλλά και στην Ειδική Αγωγή. Έτσι, για τη Γενική Αγωγή προτείνεται ένα παράδειγμα εφαρμογής σχετικά με τη διδασκαλία που οργανώνεται γύρω από ένα πρόβλημα (Problem based learning) μέσω της αξιοποίησης των καπέλων της σκέψης του De Bono. Αντίστοιχα, για την Ειδική Αγωγή ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το «θεραπευτικό», όπως χαρακτηρίζεται, μοντέλο της από κοινού επίλυσης προβλήματος (Collaborative Problem Solving). Ο όρος «επίλυση προβλήματος» φαίνεται να αποτελεί μια νέα προσέγγιση για τα ελληνικά δεδομένα. Ωστόσο, κρίνεται σημαντική η ενημέρωση και η κατάρτιση των εκπαιδευτικών σχετικά με την πρακτική αυτή καθώς μέσω των ενεργειών επίλυσης προβλημάτων οι μαθητές καλλιεργούν παράλληλα και άλλες δεξιότητες και αποκομίζουν πολλαπλά οφέλη σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο (EL)
In recent years, the issue of problem solving seems to be of particular interest to the educational community. Problem solving is understood both as a skill and as a teaching practice, and the term is equally identified in the skills required for the 21st century and the Greek Curriculum. However, in the latter, there are no reports of ways through which a teacher can cultivate the problem solving problem of the pupils. The aim of the research is to clarify the term "problem solving" by proposing ways of teaching not only the General but also the Special treatment. Thus, for General Education, an example of implementation is proposed for problem-based learning through the use of De Bono's hatches. Similarly, for Special Education, the "therapeutic", as it is characterized, model of the Collaborative Problem Solving, is of particular interest. The term "problem solving" appears to be a new approach to Greek data. However, it is important to educate and educate teachers about this practice as through problem solving activities the pupils cultivate at the same time other skills and gain multiple benefits at an individual and social level. (EN)


είδη προβλημάτων (EL)
μοντέλα (EL)
επίλυση προβλήματος (EL)
διδακτική πρακτική (EL)
models (EN)
teaching practice (EN)
types of problems (EN)
Problem solving (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

Research Center of Psychophysiology and Education (EL)


2529-1157
Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; Τόμ. 2016 Αρ. 1: Πρακτικά 6ου Συνεδρίου; 321-337 (EL)
Panhellenic Conference of Educational Sciences; Vol. 2016 No. 1: 6th Conference Proceedings; 321-337 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Ελευθερία Καλλιμάνη, Μαρία Κρικώνη (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.