Συνεκπαίδευση παιδιού με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας σε νηπιαγωγείο

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Συνεκπαίδευση παιδιού με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας σε νηπιαγωγείο (EL)
Involvement of a child with high functioning autism in kindergarten (EN)

Καραγιάννη, Κατερίνα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-11-20


Η σύγχρονη τάση της ειδικής αγωγής είναι να κατοχυρώνει το δικαίωμα της εκπαίδευσης όλων των παιδιών και να ιδρύει σχολεία τα οποία να συμπεριλαμβάνουν όλα τα παιδιά, να κατανοούν τις ιδιαιτερότητες τους, να υποβοηθούν τη μάθηση τους και να ανταποκρίνονται στις ατομικές τους ανάγκες. Ιδιαίτερο ρόλο στην καλύτερη υποστήριξη και αποδοχή ενός παιδιού με ιδιαίτερες ανάγκες είναι η πρώιμη αξιολόγηση και η έγκυρη παρέμβαση.Η σχολική ετοιμότητα ενός παιδιού με προβλήματα μάθησης ή συμπεριφοράς είναι άμεσα συνδεδεμένη με την προσχολική παρέμβαση σε νηπιαγωγεία συνεκπαίδευσης. Παρακάτω, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της συνεκπαίδευσης ενός μαθητή με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας στο νηπιαγωγείο.Ο Χ. είναι μαθητής νηπιαγωγείου με διάγνωση (από δημόσιο νοσοκομείο- Παίδων) αυτισμού υψηλής λειτουργικότητας. Επιθυμεί να έχει σχέσεις με τους συμμαθητές του και να εμπλακεί μαζί τους καθώς και να παίξει. Η δυσκολία όμως να διαχειριστεί ικανοποιητικά τις κοινωνικές σχέσεις οδηγεί σε θυμό και λεκτική καθώς και σωματική επίθεση προς τους συμμαθητές του.Στόχοι: ΠρωτεύοντεςΈνταξη στην σχολική τάξηΕπικοινωνία και αλληλεπίδρασηΑνάπτυξη εγγύτηταςΚοινωνική ανταπόκρισηΑνάπτυξη κινητικών δραστηριοτήτων Δευτερεύοντες:Εξάσκηση εναλλαγής σειράςΕξάσκηση αμοιβαιότητας και μοίρασμαΠροσαρμογή στις αλλαγέςΣυμμετοχή σε δραστηριότητες εκτόνωσηςΝΑ εξελιχθεί η παράλληλη δραστηριότητα(με επίγνωση και σεβασμό των άλλων) μέσα από την κατανόηση και εφαρμογή κανόνωνΔιάστημα παρέμβασης: 3 μήνες. 50 λεπτά καθημερινά. 5 φορές την εβδομάδα.Τρόπος παρέμβασης: Εναλλασσόμενες μικρές ομάδες παιδιών χωριστά από την τάξη με βασικό στην κάθε ομάδα τον Χ. Μελλοντικός στόχος τα αποτελέσματα της παρέμβασης στις μικρές ομάδες να οδηγήσουν σε γενικευμένη επιθυμητή συμπεριφορά. (EL)
The modern trend in special education is to guarantee the right to education for all children and to establish schools that include all children, understand their peculiarities, assist their learning and respond to their individual needs. Particular role in better support and acceptance of a child with special needs is early evaluation and valid intervention. The schooling readiness of a child with learning or behavioral problems is directly related to pre-school intervention in kindergarten inclusive schools. Below, the results of the inclusion of a high-functionality autism pupil in kindergarten are presented.X. is a nursery student with a high-functionality autism (from a public hospital - children). He wants to have relationships with his classmates and get involved with them as well as play. But the difficulty of managing social relations satisfactorily leads to anger and verbal as well as physical assault on his classmates. Goals: Primary Inclusion in the classroom Communication and interaction Develop proximity Social response Development of motor activities Secondary: Exercise row switching Practicing reciprocity and sharing Adaptation to changes Participation in expansion activities Develop parallel activity (with awareness and respect for others) through understanding and applying rulesIntervention interval: 3 months. 50 minutes a day. 5 times a week.Mode of Intervention: Alternating small groups of children separated from the class with each group in each group. Future goal of the results of the intervention in the small groups to lead to generalized desired behavior. (EN)


Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

Research Center of Psychophysiology and Education (EL)


2529-1157
Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; Τόμ. 2016 Αρ. 1: Πρακτικά 6ου Συνεδρίου; 358-366 (EL)
Panhellenic Conference of Educational Sciences; Vol. 2016 No. 1: 6th Conference Proceedings; 358-366 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Κατερίνα Καραγιάννη (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.