Ένα ζήτημα που απασχολεί γονείς και δασκάλους μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες είναι αν μπορούν να μάθουν μια ή περισσότερες ξένες γλώσσες. Συχνά συναντάται η άποψη ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες δυσκολεύονται ήδη στην μητρική τους γλώσσα άρα δεν χρειάζεται να «πιεστούν» μαθαίνοντας μια ξένη γλώσσα. Μια διαδικασία κατά την οποία θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες και πιθανόν να προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στην αυτοεκτίμηση τους. Ωστόσο, η μάθηση μιας, τουλάχιστον, ξένης γλώσσας κρίνεται επιτακτική στην σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία. Δίνει την δυνατότητα σπουδών στο εξωτερικό, την επικοινωνία με άλλους ανθρώπους, διευκολύνει τα ταξίδια, τη διεύρυνση των οριζόντων, την επαγγελματική εξέλιξη και βοηθά στην κατανόηση της διαφορετικότητας. Στόχος, λοιπόν, της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιαστούν οι λόγοι για τους οποίους οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να μαθαίνουν ξένες γλώσσες, καθώς, επίσης και οι δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν. Στην συνέχεια θα γίνει αναφορά στην φωνολογική διαφάνεια των πιο διαδεδομένων ξένων γλωσσών στην Ελλάδα, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή της κατάλληλης γλώσσας για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Τέλος θα παρουσιαστούν προτάσεις και τεχνικές για την διδασκαλία μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
(EL)
An issue that concerns parents and teachers of pupils with learning difficulties is whether they can learn one or more foreign languages. It is often found that pupils with learning difficulties already have difficulty in their mother tongue, so they do not have to be "pressed" by learning a foreign language. A process in which they will encounter difficulties and may have a negative impact on their self-esteem. However, learning at least one foreign language is imperative in modern multicultural society. It enables studying abroad, communicating with other people, facilitating travel, expanding horizons, professional development and helping to understand diversity. The aim of this paper is therefore to present the reasons why students with learning disabilities need to learn foreign languages, as well as the difficulties they will encounter. Next, there will be a reference to the phonological transparency of the most widely used foreign languages in Greece, which plays an important role in choosing the right language for pupils with learning disabilities. Finally, there will be presented suggestions and techniques for teaching students with learning disabilities.
(EN)