Πολύς λόγος γίνεται τα τελευταία χρόνια για την εφαρμογή προγραμμάτων φιλαναγνωσίας, κυρίως στα δημοτικά σχολεία Στο πλαίσιο αυτό, προτάθηκε από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) η προσθήκη μίας επιπλέον διδακτικής ώρας στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα για το γλωσσικό μάθημα, για την Α΄και Β΄ δημοτικού με σκοπό την ανάγνωση και επεξεργασία λογοτεχνικών κειμένων. Σκοπός της φιλαναγνωσίας είναι η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με αυτό. Αυτή η σχέση θα το βοηθήσει να αναπτύξει την κριτική του σκέψη, να δραστηριοποιήσει τη φαντασία του και την εφευρετικότητά του, να εμπλουτίσει την αισθητική του καλλιέργεια, να δοκιμάσει τα συναισθήματά του αναπτύσσοντας έτσι τη συναισθηματική του νοημοσύνη, να καλλιεργήσει τη γλωσσική του έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο, και εν κατακλείδι να συγκροτήσει ολόπλευρα την προσωπικότητά του.Η υλοποίηση ενός προγράμματος φιλαναγνωσίας όμως μπορεί να αποτελέσει ένα καλό εφαλτήριο για την οργάνωση και υλοποίηση ενός σχεδίου εργασίας (project), πάντα σε θέματα που ενδιαφέρουν τους μαθητές. Η μέθοδος project είναι μια μέθοδος διεπιστημονική, διαφοροποιημένη και συνεργατική, έχοντας ως βασική επιδίωξη την κινητοποίηση των μαθητών και την οικοδόμηση της γνώσης.Στην παρούσα εργασία, σκοπό έχουμε να παρουσιάσουμε ένα πρόγραμμα φιλαναγνωσίας, το οποίο διενεργήθηκε με τη μέθοδο project σε 116 μαθητές Α΄ δημοτικού, για το σχολικό έτος 2015-2016, στη θεματική ενότητα «διατροφή», της Μελέτης Περιβάλλοντος.Το πρόγραμμα έγινε διαθεματικά και διαδραστικά και απαρτίζεται από πολλές δραστηριότητες, κυρίως βιωματικού χαρακτήρα, έχοντας ως εφαλτήριο το βιβλίο της Μαρίας Πολίτου «Ο Γυριστρούλης και οι Ο,τι Νάνοι στη χώρα των Σωστοφάγων».Το αποτέλεσμα της όλης διαδικασίας ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα διατροφής και η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών, κυρίως σε παιδιά με έντονα προβλήματα παχυσαρκίας
(EL)
In recent years, there has been a lot of talk about the use of philandanist programs, mainly in primary schools. In this context, it was suggested that the National Center for Books (EKEBI) adds an additional teaching time to the weekly language course for A and B Primary for the reading and processing of literary texts. The aim of philanagism is to familiarize the young student with the book and reading and to gradually establish a friendly relationship with him / her. This relationship will help him to develop his critical thinking, to activate his imagination and his inventiveness, to enrich his aesthetic cultivation, to test his feelings by developing his emotional intelligence, to cultivate his linguistic expression by indirect And experiential way, and in conclusion to assemble all his personality. However, the realization of a philannacology program can be a good starting point for organizing and implementing a project, always on subjects that are of interest to students. The project method is a multidisciplinary, diversified and cooperative method, having as a main objective the mobilization of students and the building of knowledge. In the present study, we aim to present a program of philannacology, which was conducted with the project method to 116 primary school pupils for the school year 2015-2016 in the "Nutrition" theme of the Environmental Study. The program was interdisciplinary and interactive and is composed of many activities, mainly experiential, having as a springboard the book by Maria Politou "The Gyrirostroylos and What Dwarves in the Land of the Sacrifices". The result of the whole process was to raise pupils' awareness of nutrition and to change eating habits, especially in children with severe obesity problems.
(EN)