Ένας από τους σκοπούς της εκπαίδευσης είναι μεταξύ άλλων η υιοθέτηση θετικών στάσεων και συμπεριφορών απέναντι στα έργα τέχνης, η γνωριμία, ερμηνεία, κατανόηση της ελληνικής και παγκόσμιας κληρονομιάς, ο πειραματισμός και η δημιουργία έργων τέχνης από τους ίδιους τους μαθητές. Για την επίτευξη των παραπάνω μπορεί να αξιοποιηθεί όχι μόνο το μάθημα των Εικαστικών, αλλά και ενότητες πολλών και διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων. Σκοπός της παρούσας εισήγησης είναι να διερευνηθεί η δυνατότητα για τη διδασκαλία της τέχνης μέσα από τη διαθεματική προσέγγιση. Ως επίκεντρο της προσέγγισης αυτής επιλέχτηκε μία ενότητα από τη Μελέτη Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα ο κύκλος του νερού. Για την επίτευξη του σκοπού της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν τα στάδια σχεδιασμού, ανάπτυξης και υλοποίησης ενός διδακτικού σεναρίου. Περιγράφονται αναλυτικά οι στόχοι του σεναρίου, οι φάσεις της ανάπτυξής του, οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν, ο τρόπος αξιολόγησής του. Η διαθεματική προσέγγιση μπορεί να δημιουργήσει ένα νέο περιβάλλον μάθησης, να συνεισφέρει σε μία εναλλακτική πορεία κατάκτησης της γνώσης με επίκεντρο τον μαθητή και τα βιώματά του.
(EL)
One of the aims of the training is, among other things, the adoption of positive attitudes and behaviors towards artworks, acquaintance, interpretation, understanding of the Greek and world heritage, experimentation and the creation of works of art by the students themselves. In order to achieve this, not only the lesson of the Visual Arts, but also the modules of many different cognitive objects can be used. The purpose of this paper is to explore the possibility of teaching art through the cross-thematic approach. As a focal point of this approach, a module was selected from the Environmental Study and specifically the water cycle. The stages of designing, developing and implementing a teaching scenario were used to achieve the research goal. The objectives of the scenario, the stages of its development, the activities carried out, the way of its evaluation are described in detail. The interdisciplinary approach can create a new learning environment, contribute to an alternative way of conquering knowledge focusing on the student and his experiences.
(EN)