Η παρούσα εργασία εντάσσεται στο πλαίσιο της χρήσης καινοτόμων υποστηρικτικών υλικών στην διδακτική διαδικασία. Συγκεκριμένα, τίθεται το ζήτημα της εισαγωγής των καλλιγραφημάτων στην διδασκαλία των γαλλικών στο δημοτικό σχολείο.Το αντικείμενο της έρευνας μας, φιλοδοξεί να αξιοποιήσει το καλλιγράφημα ως παιδαγωγικό εργαλείο, δείχνοντας ότι η χρήση του στην τάξη, πετυχαίνει ένα διπλό όφελος: προκαλεί την κινητοποίηση των μικρών μαθητών, παρέχοντας στο μάθημα μια παιγνιώδη και επικοινωνιακή προοπτική και ταυτόχρονα, τους επιτρέπει να αναπτύξουν την επιδεξιότητα της γραπτής έκφρασης, συνδυάζοντας το σχέδιο με την ποίηση. Για να επιβεβαιώσουμε τις υποθέσεις μας, προτείναμε επίσης στους μαθητές τη δημιουργία ενός καλλιγραφήματος.Η εργασία αποτελείται από δυο μέρη. Το πρώτο είναι αφιερωμένο στις θεωρητικές βάσεις πάνω στις οποίες είναι βασισμένη η έρευνα. Στην αρχή, παρουσιάσαμε την ιστορία και την εξέλιξη των καλλιγραφημάτων. Στην συνέχεια, εκθέσαμε τους λόγους της χρήσης τους στο δημοτικό σχολείο, επισημαίνοντας τις ιδιαιτερότητες του κοινού μας όπως επίσης και τη σημασία της γραπτής έκφρασης. Τέλος, προβάλλαμε τη διεπιστημονική αξία των καλλιγραφημάτων.Το δεύτερο μέρος παρουσιάζει τη διαδικασία που ακολουθήθηκε ώστε να ελέγξουμε την εγκυρότητα των υποθέσεων της έρευνας μας, καθώς και την εκπόνηση της προτεινόμενης εργασίας (καλλιγράφημα). Τέλος, αφού αναλύσαμε τα αποτελέσματα της έρευνας, καταλήξαμε στις γενικές μας διαπιστώσεις.
(EL)
The present work is included in the border of innovative use of supporting materials of the instructive process. More specifically, the question of the introduction of calligrammes in the teaching of French in the elementary school is posed. The object of our research aspires to developing the calligramme as a pedagogic tool, showing that its use in the class achieves a double goal: first, it causes the motivation of younger students, providing in the course time a play and a communication prospect and simultaneously, allows them to develop the ability of written expression, combining drawing with poetry. In order to confirm our assumptions, we also proposed to the students the creation of a calligramme. The work is constituted by two parts. The first is dedicated to the theoretical bases on which the research is based. In the beginning, we presented the history and the development of the calligrammes. Then, we exposed the reasons for their use in the elementary school, pointing out the particularities of our target group (public) as also the importance of written expression. Finally, we underlined the interdisciplinary value of the calligrammes. The second part presents the process that was followed so that we check the validity of our research’s assumptions, as well as the development of the proposed work (a calligramme). Finally, after we analyzed the results of the research, we were led to our general assertions.
(EN)