Πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης με εργαλείο τη μουσική και το τραγούδι για μαθητές/τριες με εγκεφαλική παράλυση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης με εργαλείο τη μουσική και το τραγούδι για μαθητές/τριες με εγκεφαλική παράλυση (EL)
Social and emotional learning program with music and song tool for pupils with cerebral palsy (EN)

Γεροφώτη, Αικατερίνη
Μαυρίδου, Αναστασία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-11-20


Η εισήγηση αφορά στην εφαρμογή ενός προγράμματος κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης, με εργαλείο τη μουσική και το τραγούδι για μαθητές/τριες με εγκεφαλική παράλυση και νοητική αναπηρία. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας, μέσω του δικτύου «Νοιάζομαι για τον εαυτό μου και τους άλλους». Συμμετείχαν 11 μαθητές/τριες του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. Πραγματοποιήθηκαν 30 συναντήσεις σε διάστημα εφτά μηνών κατά το σχολικό έτος 2015-16. Ο σκοπός της παρέμβασης ήταν η ανάπτυξη της θετικής προσέγγισης του εαυτού και των άλλων και οι στόχοι αφορούσαν στην ανάπτυξη κοινωνικών, συναισθηματικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Η προσέγγιση της ομάδας έγινε με διαδραστικό και συμμετοχικό τρόπο, βασισμένο σε βιωματικές και ενεργητικές μεθόδους παρέμβασης, αφού προσαρμόστηκε υπάρχον και δημιουργήθηκε πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό κατάλληλο για άτομα με πολλαπλές αναπηρίες. Στο άρθρο αυτό περιγράφονται ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος. Έπειτα από ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου, διαπιστώθηκαν θετικές αλλαγές σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο στους επιμέρους στόχους. Το εγχείρημα επιβεβαιώνει τις πολλαπλές δυνατότητες των ατόμων με εγκεφαλική παράλυση και την ανάγκη ενίσχυσης ανάλογων παρεμβάσεων. Η μουσική ενίσχυσε τα θετικά κίνητρα συμμετοχής, αλληλεπίδρασης και πρωτοβουλίας των μαθητών, και κατά συνέπεια τη συλλογικότητά τους. (EL)
The contribution concerns the implementation of a social and emotional learning program with a music and song tool for pupils with cerebral palsy and mental disability. The program was implemented within the framework of Health Education, through the network "I feel for myself and others". 11 pupils from the 2nd Special Primary School of Thessaloniki participated. 30 meetings took place over seven months during the school year 2015-16. The purpose of the intervention was to develop the positive approach of oneself and others and the goals were to develop social, emotional and communication skills. The approach of the group was done in an interactive and participatory way, based on experiential and energetic methods of intervention, after adapting existing and created original educational material suitable for people with multiple disabilities. This article outlines the design, implementation, and training material of the program. After analysis of the data collected through a questionnaire, positive changes at individual and group level were found in the individual objectives. The project confirms the multiple potential of people with cerebral palsy and the need to support such interventions. Music has enhanced the positive motivation for pupils to participate, interact and initiate, and therefore their collectiveness. (EN)


μουσική (EL)
κοινωνική – συναισθηματική μάθηση (EL)
τραγούδι (EL)
εγκεφαλική παράλυση (EL)
song (EN)
music (EN)
cerebral palsy (EN)
Social - emotional learning (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

Research Center of Psychophysiology and Education (EL)


2529-1157
Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; Τόμ. 2016 Αρ. 1: Πρακτικά 6ου Συνεδρίου; 674-691 (EL)
Panhellenic Conference of Educational Sciences; Vol. 2016 No. 1: 6th Conference Proceedings; 674-691 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Αναστασία Μαυρίδου, Αικατερίνη Γεροφώτη (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.