Σύνδεση της «παθογενούς» αριστεροχειρίας με τη σχολική επίδοση σε παιδιά Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σύνδεση της «παθογενούς» αριστεροχειρίας με τη σχολική επίδοση σε παιδιά Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (EL)
Linking "pathogenic" left-handedness to school performance in Primary Education children (EN)

Αντωνιάδου, Μαρία
Γρούϊος, Γεώργιος
Νίκας, Αθανάσιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-11-24


Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πεδίο μελέτης, τα τελευταία 50 χρόνια, αποτελεί η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της "παθογενούς" αριστεροχειρίας και της σχολικής επίδοσης σε παιδιά Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Σκοπός ήταν η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ "παθογενούς" αριστεροχειρίας και σχολικής επίδοσης σε τέσσερα γνωστικά αντικείμενα. Στη μελέτη συμμετείχαν 332 παιδιά, 282 δεξιόχειρα και 50 "παθογενή" μη δεξιόχειρα, ηλικίας 8 έως 12 ετών. Η μέση επίδοση των δεξιόχειρων μαθητών στο μάθημα της Ν. Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Μουσικής βρέθηκε υψηλότερη από των "παθογενών" μη δεξιόχειρων. Αντίθετα, στα Εικαστικά η μέση επίδοση των δεξιόχειρων ήταν χαμηλότερη. Από τα ευρήματα συνάγεται ότι δεν υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές στη σχολική επίδοση στα τέσσερα μαθήματα μεταξύ των δεξιόχειρων παιδιών και των "παθογενών" μη δεξιόχειρων στο σύνολο του δείγματος. Εξαίρεση αποτέλεσαν τα δεξιόχειρα αγόρια, έναντι των "παθογενών" μη δεξιόχειρων αγοριών στη Μουσική. Οι διαφορές μεταξύ των μέσων όρων στην σχολική επίδοση, δεν οδηγούν σε άμεσα συμπεράσματα. Οι ατομικές διαφορές και οι πιθανές ιδιαίτερες δεξιότητες των μαθητών πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και να αξιοποιούνται από την εκπαιδευτική διαδικασία με κατάλληλη διαφοροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων και των μεθόδων διδασκαλίας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η πληρέστερη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε ατόμου, μέσα από τις ιδιαίτερες δυνατότητες και αδυναμίες του. (EL)
A particularly interesting field of study, over the past 50 years, has been the exploration of the relationship between "pathogenic" left-handedness and school performance in Primary Education children. The aim was to investigate the relationship between "pathogenic" left-handedness and school performance in four cognitive subjects. The study included 332 children, 282 right-handed and 50 "pathogenic" non-right-handed, aged 8 to 12 years. The average performance of right-handed students in N. Glossa, Mathematics and Music lessons was higher than the "pathogenic" non-right. On the contrary, in the visual arts the average right-handed performance was lower. The findings suggest that there are no statistically significant differences in school performance in the four lessons between right-handed children and non-right pathogens in the whole sample. An exception was the right-handed boys, against the "pathogenic" non-right boys in Music. The differences between the average in school performance do not lead to direct conclusions. Individual differences and possible pupils' particular skills should be taken into account and exploited by the educational process by appropriately diversifying curricula and teaching methods to ensure that each person's educational needs are better coped with, Its possibilities and weaknesses. (EN)


"παθογενής" αριστεροχειρία (EL)
Προτίμηση χεριού (EL)
σχολική επίδοση (EL)
school performance (EN)
"pathogenic" left-handedness (EN)
Hand preference (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

Research Center of Psychophysiology and Education (EL)


2529-1157
Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; Τόμ. 2016 Αρ. 2: 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; 830-843 (EL)
Panhellenic Conference of Educational Sciences; Vol. 2016 No. 2: 6th Conference Proceedings; 830-843 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Αθανάσιος Νίκας, Μαρία Αντωνιάδου, Γεώργιος Γρούϊος (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.