Στόχος της συγκεκριμένης έρευνας αποτέλεσε ο προσδιορισμός του ηγετικού διοικητικού στυλ που θα μετασχηματίσει το ανθρώπινο δυναμικό των σχολικών μονάδων, στη σημερινή Ελλάδα της κρίσης. Πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα μέσω δομημένων συνεντεύξεων, όπου καταγράφηκαν οι απόψεις Διευθυντών Γυμνασίων, Λυκείων και του Εργαστηριακού Κέντρου της πόλης της Κομοτηνής, σχετικά με την αναζήτηση του κατάλληλου εκπαιδευτικού ηγετικού μοντέλου που ακολουθούν, εκείνου που πρέπει να ακολουθούν, αλλά και τη δυνατότητα που -ειδικά σήμερα- έχουν τελικά για να το εφαρμόσουν.Διαπιστώθηκε ότι ο ρόλος του ηγέτη-διευθυντή είναι πολύπλευρος εφόσον πρέπει να είναι ταυτόχρονα διαχειριστής λειτουργιών και ανθρώπων, αλλά και να παρακινεί και να παροτρύνει τους υπόλοιπους. Όσον αφορά το στυλ ηγεσίας, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι δεν υπάρχει η ιδανική συμπεριφορά που οφείλει να επιδείξει ένας Διευθυντής για να εκπληρώσει με επιτυχία το ρόλο του.Καταλήγοντας, προτείνεται περεταίρω μελλοντική έρευνα με συνθετότερες στατιστικές μεθόδους και μεγαλύτερο αριθμητικά και γεωγραφικά δείγμα, προκειμένου να μελετηθεί ακόμη περισσότερο η άσκηση του κατάλληλου μοντέλου εκπαιδευτικής ηγεσίας, προσαρμοσμένου στα σημερινά προβλήματα και ανάγκες.
(EL)
The aim of this research was to identify the leading administrative style that will transform the human resources of the school units in today's Greece of the crisis. A qualitative survey was carried out through structured interviews, where the views of the High School, Lyceum and Lyceum Directors of the city of Komotini were recorded, on the search for the appropriate educational leadership model they follow, the ones to be followed, and the possibility - especially today - they finally have to implement it. It has been established that the role of the leader-manager is multifaceted, since he must simultaneously be a manager of functions and people, but also to motivate and encourage others. Regarding leadership style, the results of the survey showed that there is no ideal behavior that a Director has to demonstrate to successfully fulfill his role. In conclusion, a further future research is proposed with more complex statistical methods and a larger numerical and geographic sample in order to further study the exercise of the appropriate model of educational leadership adapted to the current problems and needs.
(EN)