Problems of vision and supportive technology

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Προβλήματα όρασης και η υποστηριχτική τεχνολογία (EL)
Problems of vision and supportive technology (EN)

Παπαλεξανδρή, Χρυσούλα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-11-24


Στην παρούσα εργασία εξετάζονται ενδελεχώς τα προβλήματα όρασης και κατά πόσο η υποστηριχτική τεχνολογία μπορεί να συμβάλλει στην άμβλυνση της λειτουργικότητας των τυφλών ατόμων που δημιουργείται αυτών. Aρχικά, αναλύονται τα βασικά χαρακτηριστικά των ατόμων με προβλήματα όρασης ή τύφλωσης. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα κύρια αίτια της τύφλωσης καθώς και η αναγκαιότητα που προκύπτει για χρήση βοηθητικού εξοπλισμού ή άλλων μέσων όπως ανάγνωση με το σύστημα Braille. Έπειτα, αναφέρονται οι δυσκολίες που παρουσιάζει ο μαθητής κατά την διαδικασία της μάθησης σ’ όλα τα γνωστικά επίπεδα, όπως στην γραφή ή στο διάβασμα. Σ’ αυτό το σημείο, ο εκπαιδευτικός διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην σύνδεση του μαθητή με την γνώση αφού οφείλει να δημιουργήσει ένα εξατομικευμένο σχέδιο διδασκαλίας κατάλληλα προσαρμοσμένο στις λειτουργικές ανάγκες του μαθητή με συμβολικές ή μη αναπαραστάσεις. Η υποστηριχτική τεχνολογία που υπάρχει και παρέχεται στους τυφλούς ή μερικώς βλέποντες μαθητές έχει επίσης έναν καθοριστικό ρόλο. Με γνώμονα πως η τεχνολογία επεκτείνει τα όρια του ανθρώπου και τον βοηθά στην κοινωνικής ένταξη και στην κατάκτηση της γνώσης, έχουν αναπτυχθεί τεχνολογικές λύσεις που ενισχύουν και βοηθούν τους συγκεκριμένους μαθητές. Παραδείγματα αυτών αποτελούν το GPS, οι μεγεθυντικοί φακοί, ειδικές κάμερες, touch υπολογιστές και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για τυφλά άτομα. Όλα τα παραπάνω έχουν ως απώτερο στόχο την ανάπτυξη προσβάσιμου υλικού με σκοπό την βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. (EL)
In the present study, vision problems are thoroughly examined, and whether supportive technology can contribute to mitigating the functionality of the blind individuals created. Initially, the basic characteristics of people with vision or blindness are analyzed. Here are the main causes of blindness as well as the necessity for using ancillary equipment or other means such as reading with the Braille system. Then, there are the difficulties the learner presents in the process of learning at all levels of knowledge, such as writing or reading. At this point, the teacher plays a crucial role in linking the learner to knowledge since it has to create a tailor-made teaching plan suitably adapted to the student's functional needs with symbolic or non-representational representations. Supportive technology that exists and is provided to blind or partially sighted students also has a decisive role. Considering that technology extends the limits of human beings and helps them integrate socially and acquire knowledge, technological solutions have been developed that enhance and help these students. Examples include GPS, magnifying glasses, special cameras, touch computers and email for blind people. All of the above are aimed at developing accessible material with the aim of improving the quality of the education provided (EN)


μεγενθυτικοί φακοί (EL)
υποστηρικτική τεχνολογία (EL)
ειδικές κάμερες (EL)
προσβάσιμο υλικό (EL)
Supportive technology (EN)
special cameras (EN)
magnifying lenses (EN)
accessible material (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης

Greek

Research Center of Psychophysiology and Education (EL)


2529-1157
Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; Τόμ. 2016 Αρ. 2: 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; 1057-1067 (EL)
Panhellenic Conference of Educational Sciences; Vol. 2016 No. 2: 6th Conference Proceedings; 1057-1067 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Χρυσούλα Παπαλεξανδρή (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)