This item is provided by the institution :
University of Crete   

Repository :
E-Locus Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Information Literacy courses with ICT
Σεμινάρια Πληροφοριακής Παιδείας με ΤΠΕ

Τσαγκαράκη, Βασιλική

text
Τύπος Εργασίας--Δημοσιεύσεις

2019-10-11


Στη σύγχρονη εποχή υπερπληροφόρησης, η Βιβλιοθήκη οφείλει να προβλέπει τις τρέχουσες ανάγκες του κοινού της προκειμένου ν’ ανταποκρίνεται έγκαιρα στις απαιτήσεις του. Αναφορικά με την υπηρεσία πληροφόρησης κι εκπαίδευσης χρηστών, η Βιβλιοθήκη πρέπει να αναδεικνύει τις δεξιότητες του κάθε χρήστη, να τον βοηθά, μέσα από διερευνητικές διαδικασίες, να είναι ικανός να διακρίνει, λόγω της πολλαπλότητας της πληροφορίας, τα είδη και τις μορφές της. Γι’ αυτό λόγο, τα μαθήματα πληροφοριακής παιδείας, που διεξάγονται στη Βιβλιοθήκη, στοχεύουν στην αξιοποίηση της προϋπάρχουσας γνώσης του κάθε χρήστη. Ο/η Βιβλιοθηκονόμος υπηρετεί το ρόλο του εκπαιδευτή-καθοδηγητή, διαμορφώνει ένα νέο τύπο χρήστη, ενός αυτόνομου χρήστη, ο οποίος γνωρίζει πώς να εκτιμά και να αξιοποιεί τις πληροφοριακές πηγές της Βιβλιοθήκης, προκειμένου να οδηγηθεί στον ερευνητικό του στόχο. Στη Βιβλιοθήκη του Π.Κ στο Ηράκλειο τα σεμινάρια χρήσης της Βιβλιοθήκης και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της βελτιώνονται, συνεχώς και εμπλουτίζονται. Την παρούσα ακαδημαϊκή χρονιά 2019-2020, προγραμματίζεται να εφαρμοστεί μια νέα δωρεάν εκπαιδευτική εφαρμογή (www.kahoot.com) στο πλαίσιο πληροφόρησης κι εκπαίδευσης χρηστών. Οι πρωτοετείς φοιτητές καλούνται μέσα στην αίθουσα να ενεργοποιήσουν τα κινητά τους τηλέφωνα, να συνδεθούν και να απαντήσουν ταυτόχρονα και όλοι μαζί σ’ ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο σχετικά με τη Βιβλιοθήκη. Οι απαντήσεις τους εμφανίζονται αμέσως στην επιτοίχια οθόνη προβολής και αναδεικνύουν τι γνωρίζουν ή τι δε γνωρίζουν, δίδοντας την κατάλληλη αφορμή στο/στην Βιβλιοθηκονόμο-Εκπαιδευτή για περαιτέρω εξηγήσεις. Η μαθησιακή διαδικασία γίνεται έτσι διαδραστική και πιο ενδιαφέρουσα στους τεχνολογικά εξοικειωμένους χρήστες. Το σεμινάριο ολοκληρώνεται με αναζητήσεις υλικού από τους ίδιους τους φοιτητές στον Κατάλογο της Βιβλιοθήκης (OPAC). (EL)
In the era of information overload, the Library must forsee the current needs of its users in order to correspond in good time to its demands. As far as the Reference Department is concerned, the Library has to identify the user’s skills and help him/her to be able to distinguish (through research methods) the pieces of information. Therefore, the information literacy courses, that take place in the Library, aim to make the most of prior knowledge of each user. The Librarian serves as an instructor- leader, creates a new type of user, an autonomous user, who knows how to evaluate and use library resources, so as to reach his/her academic goal. At the Library and Information Center at Heraklion, the information literacy courses are constantly improved. This academic year 2019-2020, a new learning app (kahoot) has been chosen for presenting the library services. The new comers are permitted to use their mobiles in the seminar room and answer to an online quiz referring to the university library. They can see directly on the PowerPoint wall screen their answers showing what they know or do not know. So the librarian can seize the opportunity and explain more about library issues. As a result, the training course becomes interactive and more interesting to the techno-addicted students. The course is completed when the students succeed in making a search in the Library Catalogue (OPAC). (EN)

Kahoot
Διαδραστικά εκπαιδευτικά προγράμματα
Information and Communication Technologies (ICT)
Users’ training
Εκπαίδευση χρηστών
Interactive training courses
Πληροφοριακή Παιδεία
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ)

25ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. "Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες και Ανοικτή Επιστήμη" Πανεπιστήμιο Κρήτης, 10-11 Οκτωβρίου 2019, Ηράκλειο.

Greek


by




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)