Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Κρήτης   

Αποθετήριο :
E-Locus Ιδρυματικό Καταθετήριο   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εκπαίδευση χρηστών: νέες προκλήσεις. Η εμπειρία του Πανεπιστημίου Κρήτης
User training: new challenges. The experience of the University of Crete

Βιτσαξάκη, Μαρίνα

text
Τύπος Εργασίας--Δημοσιεύσεις

2023-11-29


Τα τελευταία χρόνια γίνεται πολλή συζήτηση για τις νέες, καινοτόμες τεχνολογίες στον τομέα της διδασκαλίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες στην Ελλάδα επέδειξαν, όπως ήταν αναμενόμενο, ιδιαιτέρως γρήγορα αντανακλαστικά προσαρμόζοντας τις υπηρεσίες τους στα νέα δεδομένα και τις νέες προκλήσεις, κάτι που συνέβη φυσικά και κατά την περίοδο της πανδημίας, οπότε και κλήθηκαν και οι Βιβλιοθήκες να προσφέρουν όχι μόνο απομακρυσμένη πρόσβαση στις υπηρεσίες του αλλά και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους χρήστες τους. Όλες οι Βιβλιοθήκες επενδύουν αρκετά στο κομμάτι της εκπαίδευσης προσφέροντας μαθήματα πληροφοριακής παιδείας, είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με Τμήματα και Διδάσκοντες. Η μεγάλη πρόκληση είναι ο περιορισμένος χρόνος μέσα στον οποίο καλούμαστε να καλύψουμε ιδιαιτέρως σημαντικά θέματα για τα οποία οι χρήστες μας δεν έχουν πολλές φορές καμία άλλη πληροφορία και η ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση είναι να μπορέσουμε να τα δώσουμε με τρόπο κατανοητό, ανάλογα το ακαδημαϊκό επίπεδο στο οποίο βρίσκονται οι εκπαιδευόμενοι, αλλά ταυτόχρονα επιστημονικό και τεκμηριωμένο. Τελικά όμως τι ζητούν οι χρήστες από την οικία τους Βιβλιοθήκη; Με ποιον τρόπο μαθαίνουν; Υπάρχει μόνο ένας δρόμος; Μπορεί η Βιβλιοθήκη να διαβάσει, να καταλάβει αλλά και να καλύψει τις ανάγκες για μάθηση στα πεδία εκείνα που δεν καλύπτονται από το πρόγραμμα σπουδών της Σχολής και των Τμημάτων τους; (EL)
In recent years there has been much discussion about new, innovative technologies in the field of teaching in higher education. The Academic Libraries in Greece have, as expected, shown particularly quick reflexes in adapting their services to the new data and new challenges, something that happened, naturally, during the pandemic period, when the libraries were called upon to offer not only remote access to their services but also distance learning to their users. All Libraries invest a lot in the training part by offering information literacy courses, either independently or in collaboration with departments and faculty. The great challenge is the limited time in which we are called upon to cover particularly important topics about which our users often have no other information, and the even greater challenge is to be able to deliver them in a way that is understandable, depending on the academic level at which the trainees are at, but at the same time scientific and evidence based. But in the end, what do users want from their home library? How do they learn? Is there only one way? Can the Library read, understand, and also meet the learning needs in those fields not covered by the curriculum of the Faculty and Departments? (EN)

Bibliographic tools
Καινοτόμες τεχνολογίες εκπαίδευσης
User education
Ερωτήματα χρηστών
Ιnnovative education technologies
Βιβλιογραφικά εργαλεία
Ανάγκες χρηστών
User queries
User needs

29ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: Επιταχύνοντας την έρευνα και την ανάπτυξη, εμπλουτίζοντας την ακαδημαϊκή ζωή. 27 - 29 Νοεμβρίου 2023, ΑΠΘ. (pp. 190–194).

Ελληνική γλώσσα


by




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.