Φόβος αποτυχίας: Προσανατολισμός στον στόχο, άγχος, κατάθλιψη και μαθησιακές δυσκολίες

This item is provided by the institution :
University of Crete   

Repository :
E-Locus Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Φόβος αποτυχίας: Προσανατολισμός στον στόχο, άγχος, κατάθλιψη και μαθησιακές δυσκολίες

Κουζαπά Χρύσω

text
Τύπος Εργασίας--Πτυχιακές εργασίες

2005


Πολλά άτομα κινητοποιούνται με την επιθυμία να αποφύγουν την αποτυχία αυτή η τάση χαρακτηρίζεται ως φόβος αποτυχίας. Η παρούσα έρευνα επιχείρησε να μελετήσει το φαινόμενο του φόβου αποτυχίας σε 230 παιδιά Ε΄ και Στ΄ δημοτικού ως προς την σχέση που έχει με την συμπεριφορά και την εμπειρία των παιδιών σχετικά με τα συναισθήματα τους, τον προσανατολισμό στον στόχο, την εκδήλωση ψυχοπαθολογικής συμπεριφοράς (άγχος και κατάθλιψη) και τέλος, ως προς τη συσχέτιση παιδιών με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Χρησιμοποιήθηκαν οι κλίμακες: PEAI (φόβος αποτυχίας), CDI (κατάθλιψης), RCMAS (άγχος), PANAS-C (αρνητική και θετική συναισθηματικότητα) και η κλίμακα προσανατολισμού στον στόχο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο φόβος αποτυχίας σχετίζεται με την αρνητική συναισθηματικότητα, την ενίσχυση του δασκάλου, την ενεργοποίηση και την θετική συναισθηματικότητα των μαθητών στο διάλειμμα ενώ δεν προβλέφθηκε καμία σημαντική επίδραση του φόβου αποτυχίας ως προς τον παράγοντα θετικής συναισθηματικότητας και ως προς τον παράγοντα τιμωρίας του δασκάλου. Ως προς τον παράγοντα προσανατολισμού στον στόχο, ο φόβος αποτυχίας σχετίζεται με τον προσανατολισμό προσέγγισης της μάθησης, αποφυγή της μάθησης και αποφυγή της επίτευξης ενώ δεν επιβεβαιώθηκε η πρόβλεψη για τον παράγοντα προσανατολισμού προσέγγισης της επίτευξης. Επιπλέον, ο φόβος αποτυχίας σχετίζεται θετικά με την κατάθλιψη και αρνητικά με το άγχος. Τέλος, η προβλεπτική αξία της σχέσης των παιδιών με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες ως προς τον φόβο αποτυχίας, το άγχος και την κατάθλιψη ήταν πολύ μεγάλη εφόσον συγκεντρώθηκαν σημαντικές διαφορές. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα φόβου αποτυχίας και κατάθλιψης από τα τυπικά παιδιά, ενώ τα τυπικά παιδιά παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα άγχους απ’ ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. (EL)


Greek





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)