Το στίγμα σε ενηλίκους με νοητική αναπηρία και οι δυνατότητες προσέγγισής τους μέσα από τη χρήση ιχνογραφικών και κεραμεικών έργων : Μελέτη περιπτώσεων με βάση την εθνογραφική και την βιογραφική-αφηγηματική μεθοδολογία
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Το στίγμα σε ενηλίκους με νοητική αναπηρία και οι δυνατότητες προσέγγισής τους μέσα από τη χρήση ιχνογραφικών και κεραμεικών έργων : Μελέτη περιπτώσεων με βάση την εθνογραφική και την βιογραφική-αφηγηματική μεθοδολογία
Δούκα, Αιμιλία
Πουρκός, Μάριος
Στην παρούσα εργασία επιχειρήσαμε να διερευνήσουμε ζητήματα που αφορούν την αναπηρία και ειδικότερα τον στιγματισμό της νοητικής αναπηρίας.Πιο συγκεκριμένα, η εθνογραφικού τύπου έρευνα που πραγματοποιήθηκε είχε ως σκοπό να μελετήσει σε βάθος την περίπτωση εργαστηρίου κεραμικής σε Κέντρο Διημέρευσης για ενηλίκους ΑΜΕΑ.Η έρευνα εστιάστηκε κυρίως σε δυο υποκείμενα με ήπια νοητική καθυστέρηση,διερευνώντας με τηχρήση ιχνογραφημάτων και της υλικότητας του πηλού,πως τα ίδια τα άτομα, αλλά και το περιβάλλον τους αντιλαμβάνονται την ταυτότητα τους ως νοητικά ανάπηροι, μια στιγματισμένη κοινωνική κατηγορία.
Η έρευνα βασίστηκε σε ποιοτικές μεθοδολογίες, και συγκεκριμένα στην εθνογραφική προσέγγιση σε συνδυασμό με την βιογραφική και την οικο-σωματικο-βιωματική προσέγγιση. Η διαδικασία πραγματοποιήθηκε με την χρήση μεθοδολογικών εργαλείων στη βάση αυτών των προσεγγίσεων και πιο συγκεκριμένα της συμμετοχικής παρατήρησης, της βιογραφικής- αφηγηματικής συνέντευξης, των ελέυθερων συζητήσεων, των ιχνογραφημένων και κεραμικών έργων.
(EL)
In this study we attempted to investigate issues relating to disability and especially stigma of
mental disability. More specifically, the ethnographic type of research conducted and presented
below had intended to study in depth the case of a Ceramic Workshop of a center that hosts adults
with mental disabilities, focusing on two subjects with mild mental retardation, and by exploring
withthe use of drawings and the materiality of clay, how that people themselves but also their
surroundings perceive their identity as mentally disabled, a stigmatized social category.
The research was based on qualitative methodologies, namely ethnographic approach combined
with biographical and eco-bodily-experiential approach. The procedure was performed using
methodological tools of these approaches and more specifically participatory observation,
biographical-narrative interviews and free discussions of their drawings and ceramic works.
(EN)
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.