δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Γλώσσες και Πλατφόρμες Σύνθεσης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών
Ο συνεχώς αυξανόμενος ανταγωνισμός της αγοράς επιβάλει στις εταιρίες να επιζητούν όλο και μεγαλύτερη αποδοτικότητα και παραγωγικότητα, χαρακτηριστικά που επιτυγχάνονται με την υιοθέτηση του μοντέλου ροών εργασίας για την σχεδίαση και εκτέλεση των επιχειρησιακών τους διαδικασιών. Παράλληλα η εκμετάλλευση του ανερχόμενου "παραδείγματος" Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών τις βοήθησε να "εξάγουν" "δευτερεύοντες" επιχειρησιακούς τους στόχους σε άλλους οργανισμούς που αποτελούν τους "επιχειρησιακούς τους συνεργάτες" επικεντρώνοντας σε ένα κύριο "επιχειρησιακό στόχο". Κατά αυτό τον τρόπο οι λειτουργίες μίας επιχείρησης, ενός οργανισμού ή απλά μίας εφαρμογής γίνονται προσβάσιμες μέσω του Διαδικτύου με την μορφή Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών Οι Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες μπορούν να χωριστούν σε δύο μεγάλες κατηγορίες, τις διακριτές (π.χ. προσθήκη ενός αντικειμένου σε ένα "καλάθι αγορών, χρέωση μίας πιστωτικής κάρτας κ.τ.λ) και τις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες που αναπτύσσουν συνεδρίες (π.χ. τηλεδιάσκεψη, συνεργατική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αλληλεπιδραστικά παιχνίδια κ.λ.π). Οι διακριτές Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες έχουν τυπικά μικρή διάρκεια και δεν αποκρίνονται σε εξωτερικά ασύγχρονα γεγονότα. Αντίθετα οι Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες που αναπτύσσουν συνεδρίες έχουν μεγάλη διάρκεια και έχουν την ικανότητα τόσο να αποκρίνονται σε ασύγχρονα γεγονότα (π.χ. την προσθήκη ενός συμμετέχοντα σε μία ήδη ενεργή τηλεδιάσκεψη) όσο και την ιδιότητα να δημιουργούν ασύγχρονα γεγονότα (π.χ. όταν ένας συμμετέχων αποφασίσει να εγκαταλείψει την τηλεδιάσκεψη ή χάσει την σύνδεση του). Οι περισσότερες γλώσσες σύνθεσης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών υποστηρίζουν τον ορισμό μίας διαδικασίας υψηλού επιπέδου η οποία χειρίζεται τις κλήσεις των "επιμέρους" Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών σαν ανεξάρτητες μεταξύ τους ενέργειες. Ενώ αυτό το μοντέλο αρκεί στην περίπτωση των διακριτών Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών, δεν ισχύει το ίδιο στην περίπτωση που γίνεται σύνθεση Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών που αναπτύσσουν συνεδρίες. Στην περίπτωση των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών που αναπτύσσουν συνεδρίες η "μηχανή εκτέλεσης" πρέπει να "αποκρίνεται" σε ασύγχρονα γεγονότα και να αποφασίζει πώς αυτά τα γεγονότα θα επηρεάζουν τις εν'εξελίξει συνεδρίες (για παράδειγμα αν ένας συμμετέχων σε μία ηλεκτρονική τηλεδιάσκεψη χάσει την σύνδεσή του, ίσως οι εναπομείναντες πρέπει να ειδοποιηθούν για αυτό με ένα γραπτό μήνυμα). Η εργασία αυτή μελετάει και επεκτείνει ένα μοντέλο διαδικασιών και μία πλατφόρμα σύνθεσης και εκτέλεσης τόσο διακριτών όσο και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών που αναπτύσσουν συνεδρίες. Αντίθετα με τις υπόλοιπες προτάσεις, το μοντέλο "ενεργών διαγραμμάτων ροής" που μελετάμε δεν περιγράφει τον ορισμό μίας υψηλού επιπέδου διαδικασίας αλλά περιγράφει το "σχήμα" μίας διαδικασίας σαν ένα σύνολο απο ενεργά διαγράμματα ροής, δηλαδή διαγράμματα ροής "ζευγαρωμένα" με τον τύπο του γεγονότος που τα ενεργοποιεί. Η ενεργοποίηση ενός διαγράμματος ροής μπορεί να έχει αντίκτυπο στην εξέλιξη μίας ενεργής συνεδρίας τροποποιώντας την κατάσταση της ή και τερματίζοντας την. Η πλατφόρμα εκτέλεσης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών AZTEC είναι οδηγούμενη απο γεγονότα, υποστηρίζει τον ρητό ορισμό προτεραιοτήτων στην εκτέλεση των ενεργών διαγραμμάτων ροής και επιτρέπει την εκτέλεση πολλών διαδικασιών ταυτόχρονα. Οι μετρήσεις απόδοσης που εκτελέσαμε δείχνουν ότι η πλατφόρμα AZTEC επιδεικνύει σταθερή συμπεριφορά στον χρόνο απόκρισης τόσο με μικρούς όσο και με μεγάλους ρυθμούς λήψης γεγονότων.
(EL)
The growing market competition enforces companies to pursue increased efficiency and productivity, which is achieved by adopting workflow models for designing and executing their business processes. At the same time exploitation of the arising E-Service paradigm helps companies to focus on a principal business goal outsourcing secondary business goals to other organizations which constitute their business partners. This way operations of an enterprise or an organization become accessible via the web in the form of E-Services. E-Services can be distinguished into two broad categories, discrete (i.e add an object in a shopping cart, charge a credit card e.t.c) and session-oriented E-Services (i.e. teleconference, collaborative web browsing, interactive games e.t.c). Discrete E-Services have typically short duration and do not respond to asynchronous events. In the other hand session-oriented e-services have long duration and also the ability to both create (i.e. when a participant drops out of a teleconference) and respond (i.e. add a new participant to an already active teleconference session) to asynchronous events. Most of the E-Service composition languages support the definition of a top-level process which handles the interactions with the various E-Services as independent actions. Even though this model suffices in the case of discrete E-Services this is not the case for session-oriented E-Services. In the case of session-oriented E-Services the execution engine must be able to respond to asynchronous events and decide how they affect the active sessions (i.e. when a participant in an audio conference loses his connection the rest of the participants may have to be notified with a text message). This thesis studies and extends a process model and a composition and execution platform for both discrete and session-oriented E-Services. In contrast to other models the active flowchart model defines a process schema as a collection of active flowcharts, that is flowcharts coupled with the event class that enacts them, rather than defining a top-level process. A flowchart enactment can affect the state of a session modifying or event terminating it. The AZTEC platform for E-Service composition and execution is event-driven, supports explicit prioritization in the execution of active flowcharts and allows the concurrent execution of both multiple process instances as well as multiple flowcharts of the same process instance. Finally performance measures show that the system exhibits stable behaviour and low response times for both small and high event creation arrival rate.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
E-Service composition Languages and platforms
E-Service composition Languages and platforms
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.