Design, implementation and evaluation of educational material of Supplementary School Distance Education for the Thematic unit "Epidemiology-Infectious Diseases" of the 3rd grade Vocational High School Hygiene course

This item is provided by the institution :
University of Crete   

Repository :
E-Locus Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση εκπαιδευτικού υλικού Συμπληρωματικής Σχολικής Εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης για τη Θεματική ενότητα “Επιδημιολογία-Λοιμώδη Νοσήματα” του μαθήματος Υγιεινής της Γ΄ Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου
Design, implementation and evaluation of educational material of Supplementary School Distance Education for the Thematic unit "Epidemiology-Infectious Diseases" of the 3rd grade Vocational High School Hygiene course

Αλεξάκη, Βασιλική

Μουζάκης Χαράλαμπος
Καρβούνης Λάμπρος
Κωτσίδης Κωνσταντίνος

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

2022-12-18


Σκοπός της ερευνητικής εργασίας ήταν ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αποτίμηση διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού στο γνωστικό αντικείμενο του πανελλαδικού μαθήματος της Υγιεινής που διδάσκεται στη Γ΄ΕΠΑ.Λ. και στις ειδικότητες του Τομέα Υγείας Πρόνοιας & Ευεξίας. Από την εξεταζόμενη ύλη του μαθήματος επιλέχθηκε η θεματική ενότητα «Επιδημιολογία - Λοιμώδη Νοσήματα» και αναπτύχθηκε διαδραστικό υλικό εφαρμόζοντας τις αρχές της ΕξΑΕ και αξιοποιώντας τις αρχές σχεδιασμού που έχουν προτείνει οι εκφραστές της Γνωστικής Θεωρίας Πολυμεσικής Μάθησης. Ειδικότερα, σκοπός της δημιουργίας του διαδραστικού υλικού ήταν να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τη συμβατική εκπαίδευση για να κινητοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών, να ενισχύσει τη μαθησιακή διαδικασία και οδηγήσει όσο το δυνατόν στο ανώτερο επίπεδο κατάκτησης της γνώσης. Το εκπαιδευτικό υλικό κατά το σχεδιασμό του στηρίχθηκε στο σχολικό εγχειρίδιο και αποτελεί μετασχηματισμό συμβατικού υλικού σε εξ αποστάσεως. Το διαδραστικό περιεχόμενο αναπτύχθηκε με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου H5P το οποίο ενσωματώθηκε στην πλατφόρμα Chamilo. Για την αποτίμηση του διεξήχθησαν δύο ποιοτικές έρευνες με σκόπιμη δειγματοληψία. Η πρώτη, αξιολογήθηκε από τρεις ειδικούς της ΕξΑΕ, μεταπτυχιακούς φοιτητές με γνώση του αντικειμένου, μέσω ερωτηματολογίου ανοιχτού τύπου και η δεύτερη από ομάδα χρηστών δείγματος ευκολίας που περιελάμβανε δεκαέξι μαθητές οι οποίοι απάντησαν σε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Για την επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου. Από τα αποτελέσματα των ερευνών προέκυψε πως το Ε.Υ. ήταν ενδιαφέρον, ελκυστικό, εύχρηστο, πολυδύναμο, σύμφωνο με της αρχές τις οποίες σχεδιάστηκε. Οι μαθητές δήλωσαν ικανοποιημένοι από τον αλληλεπιδραστικό χαρακτήρα του, τον καθοδηγητικό και διευθυντικό του ρόλο, και προτάθηκε να επεκταθεί και σε άλλα διδακτικά αντικείμενα. (EL)
The purpose of the research work was the design, implementation and evaluation of interactive educational material in the academic subject of the national course of Hygiene which is taught at the third grade of vocational high school and in the specialties of health, health care and wellness. From the examined material of the course the thematic section that was selected was “Epidemiology-Infectious Diseases” and interactive material was developed applying the principles of distance learning and utilizing the design principles proposed by the exponents of the Cognitive Theory and Multimedia Learning. Particularly, the purpose of creating the interactive material was to work complementary to conventional education in order to stimulate students’ interest, to enhance the learning process and lead as far as possible to the higher level acquisition of knowledge. The educational material during its design was based on the school manual and constitutes a transformation of conventional material to remote. The interactive content was developed with the help of the digital tool H5P which was integrated of the Chamilo platform. To evaluate it, two qualitative analysis were conducted with purposeful sampling. The first was evaluated by three experts of distance learning, postgraduate students with knowledge of the subject, through an open-ended questionnaire and the second by a group users of a convenience sample that included sixteen students who responded to questionnaire with open-ended questions. To process the data qualitative content analysis was used. From the results of the investigations, it emerged that the educational material was interesting, attractive, easy to use, multi-power and consistent with the principles which was designed. The students declared themselves satisfied with its interactive character, its guiding and facilitating role, and it was suggested to be extended to other didactics as well objects. (EN)


Distance education
Evaluation
Αξιολόγηση
Υγιεινή
Αποτίμηση Εκπαιδευτικού υλικού
Επαγγελματική Εκπαίδευση
Ηygiene
Εκπαιδευτικό υλικό
Supplementary School Distance Education
Educational Materials
Vocational Education
Συμπληρωματική Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση

Greek





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)