Κοινωνικές-οικονομικές ανισότητες, εθνοπολιτισμική προέλευση, "εκπαιδευτική φτώχεια" και εκπαιδευτική πολιτική στην Ευρώπη σήμερα

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Κρήτης   

Αποθετήριο :
E-Locus Ιδρυματικό Καταθετήριο   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Κοινωνικές-οικονομικές ανισότητες, εθνοπολιτισμική προέλευση, "εκπαιδευτική φτώχεια" και εκπαιδευτική πολιτική στην Ευρώπη σήμερα

Κλουτσινιώτη, Ελένη

Παπαδάκης, Νίκος

text
Τύπος Εργασίας--Πτυχιακές εργασίες

2019


Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται για τις κοινωνικό-οικονομικές ανισότητες , την εθνοπολιτισμική προέλευση του ατόμου , την εκπαιδευτική φτώχεια και την εκπαιδευτική πολιτική στην Ευρώπη του σήμερα. Πιο συγκεκριμένα πως οι ανισότητες επηρεάζουν τη ζωή του ατόμου τόσο στην εκπαίδευση και κατάρτιση του όσο και στον τομέα της αγοράς εργασίας. Αρχικά , γίνεται μια ανάλυση των θεωρητικών εννοιών και πως αυτές συνδέονται μεταξύ τους. Μετέπειτα, παρουσιάζεται η ιστορική εξέλιξη της Ευρωπαϊκής πολίτικης από το 1990 έως 2010 , καταδεικνύοντας όλη την πορεία , τις συνθήκες , τα μέτρα , τις μεταρρυθμίσεις και τα αποτελέσματα των δύο περιόδων και ειδικότερα της Συνθήκης της Λισαβόνας. Στην πορεία διασαφηνίζεται η« Ευρωπαϊκή Στρατηγική 2020» με τις εισαγωγικές επισημάνσεις , τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες, όσον αφορά την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού και το πρόγραμμα εργασίας. Ταυτόχρονα , στην πτυχιακή γίνεται μια εκτενής ανάλυση και σύγκριση ετών και στα 28 Ευρωπαϊκά κράτη-μέλη για την πρόοδο των τιμών - στόχων , σύμφωνα με τα στοιχεία Education and Training Monitor της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η πτυχιακή επικεντρώνεται στο τελευταίο κεφάλαιο στην περίπτωση της Ελλάδας , πως εξελίχθηκαν οι τιμές-στόχοι και ποια ήταν τα αποτελέσματα των δεικτών. Κλείνοντας, κατατίθενται οι συμπερασματικές επισημάνσεις όλης της εργασίας που επικεντρώνεται στην εκπαίδευση και κατάρτιση του ατόμου. (EL)
This thesis deals with socio-economic inequalities, the ethnic cultural origins of the individual, educational poverty and education policy in Europe nowadays. More specifically, those inequalities affect the life of the individual both in education and training and in the field of market’s labour. Initially, there is an analysis of the theoretical concepts and how they are linked together. Thereafter, the historical development of the European Union is presented from 1990 to 2010, demonstrating the whole course, the Treaties, the measures, the reforms and the results of the two periods and in particular the Treaty of Lisbon. It clarifies the «European strategy 2020» with the introductory remarks, the most important initiatives, in terms of combating poverty and social exclusion and the work programme. At the same time, a comprehensive analysis and comparison of years are made in all 28 European states for the progress of the target-values , according to the Education and Training Monitor data of the European Commission. On the last chapter, the thesis focuses on the case of Greece, the exelixis of the target- values and the results of targets. (EN)


Ελληνική γλώσσα





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.