Απόψεις και ανάγκες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών β/θμιας τεχνικών ειδικοτήτων σε θέματα διδακτικής και εξέλιξης του γνωστικού τους αντικειμένου : η περίπτωση του νομού Ρεθύμνου

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Κρήτης   

Αποθετήριο :
E-Locus Ιδρυματικό Καταθετήριο   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Views and training needs of public secondary technical vocational school teachers on teaching and development on subject matter : the case of the prefecture of Rethymno
Απόψεις και ανάγκες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών β/θμιας τεχνικών ειδικοτήτων σε θέματα διδακτικής και εξέλιξης του γνωστικού τους αντικειμένου : η περίπτωση του νομού Ρεθύμνου

Κόκλας, Αλέξανδρος

Γουργιώτου Ευθυμία

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

2019


Στην παρούσα μελέτη διερευνώνται οι απόψεις και οι ανάγκες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών β/θμιας εκπαίδευσης τεχνικών ειδικοτήτων του νομού Ρεθύμνου σε θέματα διδακτικής και εξέλιξης του γνωστικού τους αντικειμένου. Συγκεκριμένα, διερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το τι είναι διδακτική επαγγελματικών μαθημάτων, τα βασικά στοιχεία της διδασκαλίας τους, τις ρητές επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, καθώς και τα χαρακτηριστικά της επιμόρφωσης που θεωρούν αποτελεσματικά. Εφαρμόστηκε ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση με ερευνητικό εργαλείο συλλογής δεδομένων το ερωτηματολόγιο. Συμμετέχοντες είναι 73 άτομα και εφαρμόστηκε δειγματοληψία ευκολίας. Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν την επιμόρφωση σημαντική, τόσο σε παιδαγωγικά θέματα όσο και σε τεχνικά πάνω στο γνωστικό τους αντικείμενο. Όσο αναφορά την διδακτική των επαγγελματικών μαθημάτων εμφανίζεται μια αδυναμία των εκπαιδευτικών στο ορισμό της καθώς και μια αδιαφορία στον σχεδιασμό και την οργάνωση μιας διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί τεχνικών ειδικοτήτων του νομού Ρεθύμνου φαίνεται να έχουν λάβει στο σύνολο τους κάποιας μορφής επιμόρφωση χωρίς να είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από αυτήν. Θεωρούν επίσης ότι η επιμόρφωσή τους θα βελτίωνε το επίπεδο των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ χωρίς να συμφωνούν απόλυτα με τα Α.Π αλλά και την επάρκεια του εξοπλισμού των εργαστηρίων. Όσο αναφορά τις ρητές επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών Τ.Ε δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον τόσο στα γενικά θέματα όσο και σε θέματα τεχνικής επιμόρφωσης. Στα κίνητρα που οδηγούν τους εκπαιδευτικούς στην συμμετοχή σε κάποια επιμόρφωση ξεχωρίζουν τα εσωτερικά κίνητρα, καθώς επίσης και η ανάγκη παρακολούθησης των επιστημονικών και τεχνολογικών εξελίξεων στο γνωστικό αντικείμενο αλλά και τις νέες τεχνολογίες της διδακτικής πράξης. Επιλέγουν σύντομης διάρκειας επιμορφώσεις, με χρονική περίοδο αυτήν στις αρχές Σεπτέμβρη και τέλη Ιουνίου. Επίσης επιθυμούν την συμμετοχή τους στον σχεδιασμό της επιμόρφωσης μέσω προτάσεων στους συντονιστές και τα ΠΕΚΕΣ - ΚΕΣΥ. Καταλληλότερη μέθοδο επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί (Τ.Ε) θεωρούν την πρακτική άσκηση καθώς και τις βιωματικές / ενεργητικές μεθόδους. Στα χαρακτηριστικά του επιμορφωτή κυριαρχεί η γνώση του επιστημονικού και τεχνολογικού αντικειμένου, καθώς επίσης και όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας επιμορφωτής σύμφωνα με την εκπαίδευση ενηλίκων. Τέλος, τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής μπορούν να χρησιμοποιηθούν από το Ι.Ε.Π και τα ΠΕΚΕΣ / ΚΕΣΥ που είναι πλέον υπεύθυνα για την οργάνωση και τη διεξαγωγή των επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών. (EL)
The aim of the present paper is to investigate the views and the inservice training needs of the Technical Vocational public school teachers of the prefecture of Rethymno, Greece, as far as the issue of teaching and development of subject matter is concerned. More specifically, this paper tries to investigate teachers’ views on the main characteristics of Teaching Professional Development Courses, basic elements of teaching as well as the urgent need of the teachers’ relevant inservice training as well as the features it should have. The methodological approach used was the quantative one, working producing date with questionnaires. The sample was random and consisted of 73 public secondary technical vocational school teachers of Rethymno region. The results of the research indicated that the teachers consider inservice training important in both on pedagogical and technical issues. Moving on to Teaching Development Courses a weakness occurs on the part of teachers in its definition and an indifference in its design and construction. Technical teachers of Rethymno seem to have already had a non satisfactory training without being satisfied. They also consider that their inservice training would improve the level of technical vocational high-school graduates. Moreover, they do not fully agree with the curricula and mentionN the inadequacy of the workshops. As far as the explicit educational inservice training needs of technical teachers are concerned, they show are of great interest in both general and technical training. Among the incentives that lead teachers to participate in an inservice training program, are distinguish internal motivations and the need to monitor scientific developments. Teachers usually choose short-term inservice training in early September or late at June. Also they would like to take part in the design of their training through suggestions to the coordinators. Teachers consider practical training and experimental – energetic methods as the most appropriate training methods. As for the characteristics of trainers, teachers prefer somebody with an excellent knowledge of the subject matter and characteristics of adult educators. Finally, the results of the survey can be used by IEΠ and ΠΕΚΕΣ / ΕΣΥ which are responsible for organizing and conducting teachers INSERVICE training. (EN)


Διδακτική εππαγγελματικών μαθημάτων
Επιμόρφωση
Technical education teacher's training
Adult education
Inservice training
Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων
Εκπαιδευτικές ανάγκες
Εκπαίδευση ενηλίκων
Educational needs
Teaching of professional courses

Ελληνική γλώσσα





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.