Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Κρήτης   

Αποθετήριο :
E-Locus Ιδρυματικό Καταθετήριο   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η ανάπτυξη του λεξιλογίου παιδιών προσχολικής ηλικίας : απόψεις και πρακτικές γονέων / Ιωάννα Καλλιτσουνάκη.
Vocabulary development in preschool children : parents' views and practices

Καλλιτσουνάκη, Ιωάννα

Κρέζα Μαρία
Μανωλίτσης Γεώργιος
Γρηγοράκης Ιωάννης

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

2024-02-21


Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει τις απόψεις και τις πρακτικές γονέων σχετικά με την ανάπτυξη του λεξιλογίου των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Αρχικά, γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με το θέμα αυτό. Πιο συγκεκριμένα, αναλύεται η σημασία της ανάπτυξης του λεξιλογίου των παιδιών προσχολικής ηλικίας, καθώς και η σύνδεση που έχει με την καθημερινότητα των παιδιών, γίνεται αναφορά και στα είδη του λεξιλογίου. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοηθούν αυτοί οι όροι, καθώς είναι σημαντικοί παράγοντες που σχετίζονται με την ανάπτυξη του λεξιλογίου των παιδιών. Επίσης, παρουσιάζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη του λεξιλογίου, δηλαδή της οικογένειας, των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης και της συνεργασίας αυτών. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε ήταν ποσοτικής φύσεως, είχε σκοπό να ερευνήσει τις απόψεις και τις πρακτικές των γονέων σχετικά με την ανάπτυξη του λεξιλογίου τους. Έγινε με τη βοήθεια ενός ερωτηματολογίου, το οποίο κατασκευάστηκε από την ερευνήτρια. Το δείγμα αποτελούσαν 60 γονείς, οι οποίοι είχαν παιδιά προσχολικής ηλικίας, τα οποία φοιτούσαν σε νηπιαγωγείο κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022 – 2023. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν, ότι οι γονείς θεωρούν αρκετά σημαντική την ανάπτυξη του λεξιλογίου των παιδιών προκειμένου να κατακτήσουν τον προφορικό και τον γραπτό λόγο. Οι πρακτικές και τα υλικά που χρησιμοποιούν είναι αρκετά, ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αναπτύξουν το λεξιλόγιό τους. Μεγαλύτερο ποσοστό από το δείγμα της εργασίας ήταν οι μητέρες των παιδιών, καλό θα ήταν σε μελλοντικές έρευνες να εξεταστεί η επίδραση που έχουν οι πατεράδες στην ενίσχυση του λεξιλογίου των παιδιών τους. Επιπρόσθετα, καλό θα ήταν να ερευνηθεί ξανά το παρόν θέμα με μεγαλύτερο δείγμα γονέων. (EL)
This thesis presents the opinions and practices of parents regarding the development of the vocabulary of preschool children. In the beginning, a bibliographic review is carried out on this topic. More specifically, the importance of the development of preschool children’s vocabulary is analyzed, as well as the connection it has with the children’s daily life, reference is also made to the types of vocabulary. It’s very important to understand these terms as they are important factors related to children’s vocabulary development. Additionally, the factors influencing the development of vocabulary are presented, that is, the family, preschool teachers and their cooperation. The research carried out was quantitative in nature, intended to investigate the views and practices of parents regarding the development of their vocabulary. The research tool used was a questionnaire created by the researcher. The sample consisted of 60 parents, who had preschool children, who attended kindergarten in the academic year 2022 – 2023. The results of the research showed that parents consider the development of children’s vocabulary quite important in order to master the spoken and written language. The practices and materials they use are enough to help their children develop their vocabulary. A large percentage of the study sample was the children’s mothers. It would be advisable in the future, to examine the effect that fathers do have on enhancing their children’s vocabulary as well. In addition, it would be good to re-investigate this issue with a larger sample of parents. (EN)


Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
Vocabulary
Preschool children
Parents
Γονείς
Λεξιλόγιο

Ελληνική γλώσσα





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.