Εκμάθηση της δεύτερης γλώσσας στην προσχολική βαθμίδα εκπαίδευσης : στάσεις γονέων απέναντι στην εισαγωγή της Αγγλικής στο Νηπιαγωγείο / Κιαουλιά Ελισάβετ -Δέσποινα.

This item is provided by the institution :
University of Crete   

Repository :
E-Locus Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εκμάθηση της δεύτερης γλώσσας στην προσχολική βαθμίδα εκπαίδευσης : στάσεις γονέων απέναντι στην εισαγωγή της Αγγλικής στο Νηπιαγωγείο / Κιαουλιά Ελισάβετ -Δέσποινα.

Κιαουλιά, Ελισάβετ -Δέσποινα

Κυπριωτάκη Μαρία
Μαρκοδημητράκη Μαρία
Κουρκούτας Ηλίας

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

2024.

Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις στάσεις των γονέων σχετικά με την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στην προσχολική βαθμίδα εκπαίδευσης. Για τους σκοπούς της έρευνας ένα ερωτηματολόγιο χορηγήθηκε μέσω διαδικτύου σε 96 γονείς παιδιών που κατά την σχολική χρονιά 2021 -2022 φοίτησαν σε δημόσιες και ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές προσχολικής αγωγής, στο νομό Ηρακλείου Κρήτης. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν έδειξαν ότι οι περισσότεροι/ες γονείς είναι θετικοί/ες απέναντι στην πρώιμη εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας αναγνωρίζοντας ότι όταν η εκμάθηση πραγματοποιηθεί σε μικρή ηλικία, διευκολύνεται σημαντικά η γνωστική -γλωσσική ανάπτυξη. Ακόμη οι περισσότεροι,/ες γονείς επιθυμούν τα παιδιά τους να τεθούν σε διαδικασία εκμάθησης της δεύτερης γλώσσας -Γ2 όσο το δυνατόν νωρίτερα, καθώς αναγνωρίζουν ότι η γνώση της Γ2 εφοδιάζει κατάλληλα τα παιδιά τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον για την προσωπική και επαγγελματική ανέλιξη. Ταυτόχρονα αναδεικνύεται και ένα μικρό ποσοστό των γονέων που διατηρεί αρνητική ή αμφίβολη στάση ως προς την πρώιμη εκμάθηση της Γ2 καθώς οι γονείς αυτοί θεωρούν ότι η πρώιμη εκμάθηση της Γ2 μεταξύ άλλων επηρεάζει την ανάπτυξη της μητρικής γλώσσας –Γ1, ότι αποτελεί προστιθέμενο γνωστικό φορτίο για τα παιδιά τους, ότι προκαλεί σύγχυση ανάμεσα στην Γ1 και Γ2 γλώσσα. Τα αποτελέσματα αυτά ενισχύουν προηγούμενη μεγάλου εύρους έρευνα σχετικά με τις απόψεις των γονέων για την εισαγωγή της αγγλικής στο νηπιαγωγείο (Αλεξίου, 2023). Η έρευνα απέδειξε ότι παράγοντες όπως το φύλο των γονέων, ο τύπος σχολείου και η βαθμίδα φοίτησης των παιδιών, επηρεάζουν την στάση που θα διαμορφώσουν οι γονείς ως προς την πρώιμη εισαγωγή της Γ2. Ειδικότερα τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι οι γυναίκες -γονείς έχουν θετικότερη στάση ως προς την πρώιμη εισαγωγή της Γ2, έναντι των ανδρών -γονέων. Ακόμη, οι γονείς που επιλέγουν το ιδιωτικό σχολείο είναι περισσότερο θετικά κείμενοι,/ες ως προς την πρώιμη εκμάθηση της Γ2, συγκρίσει με τους γονείς παιδιών που φοιτούν σε δημόσια σχολεία. Τέλος, οι γονείς των νηπίων είναι θετικότεροι/ες ως προς την πρώιμη εισαγωγή της Γ2, συγκριτικά με τους γονείς των προνηπίων. Οι στάσεις των γονέων απέναντι στην πρώιμη εκμάθηση της Γ2 ταυτόχρονα με τους παράγοντες που συμβάλλουν στην διαμόρφωση τους είναι σημαντικό να διερευνηθούν καθώς έτσι θα ληφθούν κατάλληλα μέτρα από την κοινωνία και τις σχολικές δομές, με στόχο την ενίσχυση θετικών στάσεων. Αυτό είναι κρίσιμο για την επιτυχία της πρώιμης εκμάθησης. (EL)
This paper examines parents’ attitudes towards early English language learning at preschool level. For research purposes, a questionnaire was developed and sent online to 96 parents of preschoolers, in public and private educational institutions in the Heraklion area of Crete. The results showed that that most parents have a positive attitude towards the early introduction of English (L2) in education, as they believe that learning at a young age greatly facilitates development of L2. Furthermore, most parents want their children to learn an L2 as early as possible- as they recognize its importance for current and future personal and professional development. On the other hand, some parent’s express concerns about the possible interference with the development of the mother tongue (L1), the additional cognitive load on their children and the confusion between L1 and L2. These findings support previous large-scale research on parents' views about the introduction of English in kindergarten (Αλεξίου, 2023). In addition, my research revealed that factors such as parents' gender, type of school and children's grade level influence parents' attitudes towards early L2 introduction. In particular, female parents of preschool children were found to have more positive attitudes towards early L2 introduction than male parents. In addition, parents who choose private schools show more positive attitudes toward early L2 learning than parents of children in public schools. Finally, parents of preschoolers show more positive attitudes toward early L2 introduction than parents of toddlers. Parental attitudes towards early second language learning have a significant impact on the development of this language as well as on the development of skills that are crucial for integration and participation in society as children grow older. It is therefore important to explore the factors that contribute to this. This research can lead to social or educational interventions to promote the formation of positive attitudes deemed necessary for the success of early learning. (EN)


Early foreign language learning
Parental influence
Parental attitudes
Στάσεις και απόψεις γονέων
Πρώιμη εκμάθηση ξένων γλωσσών
Γονική επίδραση

Greek





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)