Με την ανάπτυξη των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας, τις σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας, της εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας, παρουσιάζεται η ανάγκη για το σχεδιασμό καινοτόμων περιβαλλόντων μάθησης και σύγχρονων εκπαιδευτικών διαδικασιών. Ο διευθυντής- διευθύντρια είναι αναγκαίο να κρίνει πάντα την αναβάθμιση του ρόλου του- της και αυτό μέσα από αυτοαξιολόγηση, κατάρτιση, ενημέρωση για τις νέες εξελίξεις στο χώρο των επιστημών, εξειδίκευση και επιμόρφωση. Με δεδομένο ότι το σχολικό περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται επαγγελματικά, αποτελεί το μικρόκοσμο, το θερμοκήπιο μέσα στο οποίο αναπτύσσονται με υγιή και εποικοδομητικά πρότυπα οι πολίτες του αύριο, αποτελεί ανάγκη για επιδίωξη βαθύτερης κατάρτισης στις βασικές πτυχές της εκπαιδευτικής διοίκησης και ηγεσίας και η εμβάθυνση στον τομέα της ανάπτυξης εκπαιδευτικών μονάδων. Η επιμόρφωση των διευθυντών-διευθυντριών είναι κομβικό σημείο για τα εκπαιδευτικά ζητήματα και τη δημιουργία αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος. Η ενημέρωσή τους, τόσο στις σύγχρονες επιστημονικές, τεχνολογικές και κοινωνικές εξελίξεις, όσο και στις εξελίξεις στις επιστήμες της αγωγής είναι επιβεβλημένη. Η βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης συνδέεται στενά με τη συνεχή επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη των διευθυντών-διευθυντριών. Κάθε προσπάθεια, η οποία στοχεύει στην αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί δίχως την ενδυνάμωσή τους. Με τη συγκεκριμένη ερευνητική μελέτη επιχειρήθηκε να διερευνηθούν οι απόψεις των διευθυντών-διευθυντριών σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική αποτελεσματικότητα καθώς και τη σχέση της με την επιμόρφωση των διευθυντών-διευθυντριών σε θέματα εκπαιδευτικής διοίκησης και ηγεσίας. Για το σκοπό αυτό υλοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με τη χρήση ημιδομημένης συνέντευξης, σε δείγμα 15 διευθυντών- διευθυντριών, που υπηρετούν σε δημοτικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Χανίων.
(EL)
With the development of information and communication technologies, the modern demands of society, education and the labor market, there is a need for the design of innovative learning environments and modern educational processes. It is necessary for the manager to always evaluate the upgrading of his/her role and this through self-evaluation, training, information on new developments in the field of sciences, specialization and training. Given that the school environment in which they are professionally active is the microcosm, the greenhouse in which the citizens of tomorrow develop with healthy and constructive standards, there is a need to pursue deeper training in the basic aspects of educational administration and leadership and the deepening of sector of the development of educational units. The training of principals is a pivotal point for educational issues and the creation of an effective learning environment. Updating them, both in modern scientific, technological and social developments, as well as in developments in the sciences of education is imperative. Improving the quality of education is closely linked to the continuous training and professional development of principals. Every effort, which aims to upgrade the education provided, cannot be carried out without their empowerment. With this specific research study, an attempt was made to investigate the opinions of principals regarding the factors that influence school effectiveness as well as its relationship with the training of principals in matters of educational administration and leadership. For this purpose, qualitative research was carried out using a semi-structured interview, in a sample of 15 principals, who serve in elementary schools of the Prefecture of Chania.
(EN)