δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Cyberbullying and mental resilience of adolescent in the age of Pandemic COVID-19 :a literature review
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός και ψυχική ανθεκτικότητα των εφήβων στην εποχή της πανδημίας COVID-19 : βιβλιογραφική ανασκόπηση / Ζουμπεκλή Κυριακή.
Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει εάν κατά τη διάρκεια της πανδημίας
Covid-19 παρατηρήθηκε αύξηση των επιθετικών συμπεριφορών στο διαδίκτυο μεταξύ
εφήβων. Εξετάζεται ο διαμεσολαβητικός ρόλος της ψυχικής ανθεκτικότητας και της
σημασίας της ρύθμισης του συναισθήματος στη σχέση διαδικτυακού εκφοβισμού και
ψυχικής ευεξίας. Επίσης διερευνάται ο διαδικτυακός εκφοβισμός ως δυσλειτουργική
στρατηγική προσαρμογής για την αντιμετώπιση συναισθημάτων μοναξιάς. Η παρούσα
έρευνα είχε ως στόχο να παράσχει μια ανασκόπηση των ερευνών που επικεντρώνονται
στο φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού που δημοσιεύονται μεταξύ 2020 και
2023. Για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε συστηματική αναζήτηση στη βάση
δεδομένων Google Scholar και συμπεριλήφθηκαν 15 εμπειρικές μελέτες όπου
εξετάστηκαν ποιοτικά. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία διευκολύνουν τις
κοινωνικές αλληλεπιδράσεις έχουν μετατραπεί σε πρόσφορο έδαφος για
κυβερνοεκφοβισμό. Η μετάβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν διαπιστώθηκε
ότι είχε αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία της πλειονότητας των εφήβων. Βρέθηκε
ότι ο χρόνος που αφιερώνεται στην διαδικτυακή διάδραση σχετίζεται με χαμηλότερα
επίπεδα μοναξιάς μεταξύ των εφήβων υποδηλώνοντας πιθανές οδούς για την
αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων της παρατεταμένης απομόνωσης λόγω
Covid -19. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το φαινόμενο της επικράτησης της
εμπλοκής στον διαδικτυακό εκφοβισμό και την κυβερνοθυματοποίηση εμφανίζει
πολιτισμικά εξαρτώμενες τάσεις και συγκεκριμένα αύξηση του φαινομένου σε πολλές
ασιατικές χώρες και μείωση στις δυτικές χώρες.
(EL)
The aim of this study was to examine whether during the Covid-19 pandemic there was
an increase in aggressive online behaviours among adolescents. The mediating role of
psychological resilience and the importance of emotion regulation in the relationship
between cyberbullying and mental well-being is examined. Cyberbullying is also
explored as a dysfunctional coping strategy for dealing with feelings of loneliness. This
study aimed to provide a review of research focusing on the phenomenon of
cyberbullying published between 2020 and 2023. For this purpose, a systematic search
of the Google Scholar database was conducted and 15 empirical studies were included
and qualitatively examined. Social media that facilitate social interactions have become
a fertile ground for cyberbullying. The transition to distance education was not found
to have a negative impact on the mental health of the majority of adolescents. Time
spent in online interaction was found to be associated with lower levels of loneliness
among adolescents suggesting possible avenues for addressing the negative effects of
prolonged isolation due to Covid -19. During the pandemic, the prevalence of
engagement in cyberbullying and cyber-victimization shows culturally dependent
trends, namely an increase in prevalence in many Asian countries and a decrease in
Western countries.
(EN)
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ▶ Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία Φιλοσοφία
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.