Ηλεκτρονικός εκφοβισμός και ψυχική ανθεκτικότητα των εφήβων στην εποχή της πανδημίας COVID-19 : βιβλιογραφική ανασκόπηση / Ζουμπεκλή Κυριακή.

This item is provided by the institution :
University of Crete   

Repository :
E-Locus Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Cyberbullying and mental resilience of adolescent in the age of Pandemic COVID-19 :a literature review
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός και ψυχική ανθεκτικότητα των εφήβων στην εποχή της πανδημίας COVID-19 : βιβλιογραφική ανασκόπηση / Ζουμπεκλή Κυριακή.

Ζουμπεκλή, Κυριακή

Κοσμά Υβόν
Τσούρτου Βασιλική
Κακλαμάνη Σταματίνα

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

2024-03-11


Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει εάν κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 παρατηρήθηκε αύξηση των επιθετικών συμπεριφορών στο διαδίκτυο μεταξύ εφήβων. Εξετάζεται ο διαμεσολαβητικός ρόλος της ψυχικής ανθεκτικότητας και της σημασίας της ρύθμισης του συναισθήματος στη σχέση διαδικτυακού εκφοβισμού και ψυχικής ευεξίας. Επίσης διερευνάται ο διαδικτυακός εκφοβισμός ως δυσλειτουργική στρατηγική προσαρμογής για την αντιμετώπιση συναισθημάτων μοναξιάς. Η παρούσα έρευνα είχε ως στόχο να παράσχει μια ανασκόπηση των ερευνών που επικεντρώνονται στο φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού που δημοσιεύονται μεταξύ 2020 και 2023. Για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε συστηματική αναζήτηση στη βάση δεδομένων Google Scholar και συμπεριλήφθηκαν 15 εμπειρικές μελέτες όπου εξετάστηκαν ποιοτικά. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία διευκολύνουν τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις έχουν μετατραπεί σε πρόσφορο έδαφος για κυβερνοεκφοβισμό. Η μετάβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν διαπιστώθηκε ότι είχε αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία της πλειονότητας των εφήβων. Βρέθηκε ότι ο χρόνος που αφιερώνεται στην διαδικτυακή διάδραση σχετίζεται με χαμηλότερα επίπεδα μοναξιάς μεταξύ των εφήβων υποδηλώνοντας πιθανές οδούς για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων της παρατεταμένης απομόνωσης λόγω Covid -19. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το φαινόμενο της επικράτησης της εμπλοκής στον διαδικτυακό εκφοβισμό και την κυβερνοθυματοποίηση εμφανίζει πολιτισμικά εξαρτώμενες τάσεις και συγκεκριμένα αύξηση του φαινομένου σε πολλές ασιατικές χώρες και μείωση στις δυτικές χώρες. (EL)
The aim of this study was to examine whether during the Covid-19 pandemic there was an increase in aggressive online behaviours among adolescents. The mediating role of psychological resilience and the importance of emotion regulation in the relationship between cyberbullying and mental well-being is examined. Cyberbullying is also explored as a dysfunctional coping strategy for dealing with feelings of loneliness. This study aimed to provide a review of research focusing on the phenomenon of cyberbullying published between 2020 and 2023. For this purpose, a systematic search of the Google Scholar database was conducted and 15 empirical studies were included and qualitatively examined. Social media that facilitate social interactions have become a fertile ground for cyberbullying. The transition to distance education was not found to have a negative impact on the mental health of the majority of adolescents. Time spent in online interaction was found to be associated with lower levels of loneliness among adolescents suggesting possible avenues for addressing the negative effects of prolonged isolation due to Covid -19. During the pandemic, the prevalence of engagement in cyberbullying and cyber-victimization shows culturally dependent trends, namely an increase in prevalence in many Asian countries and a decrease in Western countries. (EN)


Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
Adolescence
Cyberbullying
Κυβερνοθυματοποίηση
Πανδημία covid -19
Cybervictimization
Εφηβεία
Ψυχική ανθεκτικότητα
Covid -19 pandemic
Mental resilience

Greek





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)