Η έννοια της απόλυτης τιμής των πραγματικών αριθμών : Διδακτικά ζητήματα και οι απόψεις και στάσεις Ελλήνων εκπαιδευτικών

This item is provided by the institution :
University of Crete   

Repository :
E-Locus Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η έννοια της απόλυτης τιμής των πραγματικών αριθμών : Διδακτικά ζητήματα και οι απόψεις και στάσεις Ελλήνων εκπαιδευτικών

Μακρυμανωλάκη Εμμανουέλλα

Κουρουνιώτης, Χρήστος

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

2022-11-18


Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η απόλυτη τιμή τόσο με ορισμούς όσο και με ασκήσεις διδάσκεται σε όλες τις τάξεις. Η καθιέρωση της έννοιας της απόλυτης τιμής δεν είναι μία απλή διαδικασία. Έτσι ακριβώς λοιπόν όπως και οι μαθηματικοί αντιμετώπιζαν πρόβλημα για τη θεμελίωση της έννοιας της απόλυτης τιμής έτσι και οι μαθητές αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα στην κατανόηση. Σκοπός της εργασίας είναι να καταγραφούν οι απόψεις και οι αντιλήψεις καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι τεχνικές που χρησιμοποιούν για τη διδασκαλία των απόλυτων τιμών των αριθμών στις διάφορες τάξεις του γυμνασίου και του λυκείου. Οι 17 καθηγητές μαθηματικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετείχαν στην έρευνα κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο με δυο κύριους άξονες. Ο πρώτος άξονας κινήθηκε γύρω από έξι ερωτήσεις, που στόχο είχαν να καταγράψουν τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διερεύνηση της εννοίας της απόλυτης τιμής. Ο δεύτερος άξονας κινήθηκε γύρω από τρεις ερωτήσεις που στόχο είχαν να καταγράψουν τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διερεύνηση πάνω στη ύλη της απόλυτης τιμής. Η ανάλυση των απαντήσεων έδειξε αρχικά ότι υπάρχει προβληματισμός πάνω στη διδασκαλία της έννοιας της απόλυτης τιμή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί παρατηρούν ότι υπάρχουν δυσκολίες σε αρκετές μαθηματικές έννοιες που σχετίζονται στην απόλυτη τιμή και κυρίως στη Α λυκείου που θεωρείται ότι οι μαθητές εισάγονται στην έννοια της απόλυτης τιμής. Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι στις αστικές περιοχές δεν έχουν παρατηρήσει τόσες δυσκολίες όσο σε νησιωτικές και ημιορεινές περιοχές. Ακόμα οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι κάνουν χρήση παραδειγμάτων με στόχο τη κατανόηση της γεωμετρικής έννοιας της απόλυτης τιμής. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν την άποψη ότι χρειάζεται αλλαγή στο τρόπο διδασκαλίας της απόλυτης τιμής σε πολλά επίπεδα όπως στα σχολικά εγχειρίδια, την ύλη και τον τρόπο διδασκαλίας από τη πλευρά των καθηγητών. (EL)
In secondary education, absolute value with both definitions and exercises is taught in all classes. Establishing the concept of absolute value is not a simple process. Just like the mathematicians faced challenges in establishing the concept of absolute value, so the students face significant problems in understanding. The purpose of the work is to record the opinions and perceptions of secondary school teachers, as well as the techniques they use to teach the absolute values of numbers in the various middle school and high school classes. The 17 secondary school mathematics teachers who participated in the research were asked to respond to a questionnaire with two main axes. The first axis consisted of six questions, which aimed to capture the opinions of the teachers regarding the investigation of the concept of absolute value. The second axis consisted of three questions that aimed to record the opinions of the teachers regarding the investigation about absolute value. The analysis of the responses initially showed that there is a concern over the teaching of the concept of absolute value in secondary education. The teachers notice that there are difficulties in several mathematical concepts related to the absolute value and mainly in the A high school, where it is assumed that the students are introduced to the concept of the absolute value. The teachers point out that in urban areas they have not noticed as many difficulties as in island and semi-mountainous areas. Even the teachers state that they make use of examples with the aim of understanding the geometric concept of absolute value. Finally, it is worth noting that the teachers are of the opinion that a change is needed in the teaching method of absolute value at many levels such as in school textbooks, the material, and the teaching method from the teachers' side. (EN)


Learning difficulties and barriers
Secondary education
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Δυσκολίες και εμπόδια στη μάθηση
Absolute value

Greek
English





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)