Στα πλαίσια της συγκεκριμένης ΔΕ σχεδιάστηκε και αποτιμήθηκε διαδραστικό Ε/Υ για το μάθημα των Φυσικών της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και συγκεκριμένα για την ενότητα «Κυκλοφορικό σύστημα». Το Ε/Υ δημιουργήθηκε με βάση τις αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τις αρχές της Πολυμεσικής μάθησης του Mayer, τις θεωρίες μάθησης καθώς και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ) και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ). Σκοπός της είναι η συμπληρωματική χρήση του Ε/Υ στη διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας, αποτελώντας χρήσιμο εργαλείο για τον εκπαιδευτικό και βοηθώντας τους μαθητές στην πληρέστερη κατανόηση του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου. Αρχικά, γίνεται ανάλυση του θεωρητικού πλαισίου, στο οποίο στηρίχτηκε η δημιουργία του Ε/Υ αλλά και η έρευνα, αφού πρώτα προηγήθηκε βιβλιογραφική επισκόπηση. Στη συνέχεια, γίνεται παρουσίαση των 3 Διδακτικών Ενοτήτων από τις οποίες αποτελείται το Ε/Υ και στο τέλος λαμβάνει χώρα η ερευνητική αποτίμηση του περιεχομένου του. Η αξιολόγησή του γίνεται με τη μεθοδολογία ποιοτικής έρευνας και συγκεκριμένα με τη χρήση 2 ερωτηματολογίων ανοιχτών ερωτήσεων στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας. Με αυτό τον τρόπο προέκυψαν συμπεράσματα για την επάρκεια, την ευχρηστία και τη δομή του Ε/Υ αλλά και για τη σχέση της διδακτικής των Φυσικών Επιστημών με τις Τ.Π.Ε και την ΕξΑΕ.
(EL)
Within the framework of the specific dissertation proposal, an interactive educational material was designed as well as evaluated for the subject of Physics in the 6th grade of Public Primary school and more specifically for the unit of Circulatory System. The educational material was created according to the principles of Distance learning education, the theory of multimedia learning as proposed by Mayer, learning theories as well as the syllabus and the Interdisciplinary Common Curriculum Framework. The aim of the present dissertation proposal is to suggest supplementary educational material for the specific unit, constituting therefore a useful tool for the teacher and providing assistance to pupils so as to fully comprehend the specific subject. At first, after a literature review was conducted, the analysis of the theoretical framework takes place underpinning not only the creation of the educational material but also the research itself. Then, the three teaching modules are presented which the educational material is drawn upon, followed by the research evaluation of its content. The evaluation utilizes qualitative research methodology and more specifically two questionnaires with open-ended questions, which Primary school teachers are required to provide a response. Thus, conclusions were drawn concerning the adequacy, the usability as well as the structure of the educational material. Last but not least, the relationship between the teaching of Science in Primary schools with Distance Learning education and IT was studied.
(EN)