Ενίσχυση φωνολογικής επίγνωσης παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές

This item is provided by the institution :
University of Crete   

Repository :
E-Locus Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Whole language for the development of the pedagogy of multilite racies : a case study on the creation of digital shadow theatre by children of pre-school age.
Ενίσχυση φωνολογικής επίγνωσης παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές

Γιαρέμ, Νούρ

Μανωλίτσης Γεώργιος

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

2019


Σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης είναι η κατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με Αναπτυξιακές διαταραχές στη φωνολογική επίγνωση και η ενίσχυση της με κα-τάλληλα διαμορφωμένες πρακτικές και ως αποτέλεσμα να επέλθει βελτίωση και στην αναγνω-στική αλλά και στην ορθογραφική του ικανότητα. Η συγκεκριμένη μελέτη αποτελεί μια παρεμβατική μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε διά-στημα 9 εβδομάδων και στο δείγμα συμμετείχαν 7 παιδιά με Αναπτυξιακές Διαταραχές. Χρη-σιμοποιηθήκαν μια σειρά από δραστηριότητες φωνολογικής επίγνωσης και μια σειρά από Κρι-τήρια Φωνολογικής, Αναγνωστικής αλλά και Ορθογραφικής αξιολόγησης. Με τακτικές παρεμ-βάσεις για ενίσχυση αλλά και τακτικές αξιολογήσεις ελέγχθηκε η επίδοση και η σταδιακή βελ-τίωση του κάθε παιδιού. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης έδειξαν ότι τα παιδιά του δείγματος είχαν καλές βελ-τιώσεις στη συλλαβοποίηση και στην αναγνώριση κοινού αρχικού φωνήματος αλλά είχαν πε-ρισσότερες δυσκολίες στη σύνθεση και ιδιαίτερα στην διαδικασία της απάλειψης. Κάποια από τα παιδιά είχαν ικανοποιητική βελτίωση στην ανάγνωση και πραγματικών λέξεων αλλά και ψευδολέξεων ενώ άλλα δεν σημείωσαν καμία θετική επίδοση. Επιπλέον, στην Ορθογραφία παρατηρήθηκαν θετικά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά στην ορθογραφική επιλογή ενώ στην ορθογραφημένη γραφή σημειώθηκαν αρκετές δυσκολίες. (EL)


Intervention
Reading
Αναπτυξιακές διαταραχές
Ορθογραφία
Aνάγνωση
Φωνολογική επίγνωση
Developmental disorders
Δραστηριότητες φωνολογικής επίγνωσης
Phonological awareness
Παρέμβαση
Orthography

Greek





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)