δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Whole language for the development of the pedagogy of multilite racies : a case study on the creation of digital shadow theatre by children of pre-school age.
Ενίσχυση φωνολογικής επίγνωσης παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές
Σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης είναι η κατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με Αναπτυξιακές διαταραχές στη φωνολογική επίγνωση και η ενίσχυση της με κα-τάλληλα διαμορφωμένες πρακτικές και ως αποτέλεσμα να επέλθει βελτίωση και στην αναγνω-στική αλλά και στην ορθογραφική του ικανότητα.
Η συγκεκριμένη μελέτη αποτελεί μια παρεμβατική μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε διά-στημα 9 εβδομάδων και στο δείγμα συμμετείχαν 7 παιδιά με Αναπτυξιακές Διαταραχές. Χρη-σιμοποιηθήκαν μια σειρά από δραστηριότητες φωνολογικής επίγνωσης και μια σειρά από Κρι-τήρια Φωνολογικής, Αναγνωστικής αλλά και Ορθογραφικής αξιολόγησης. Με τακτικές παρεμ-βάσεις για ενίσχυση αλλά και τακτικές αξιολογήσεις ελέγχθηκε η επίδοση και η σταδιακή βελ-τίωση του κάθε παιδιού.
Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης έδειξαν ότι τα παιδιά του δείγματος είχαν καλές βελ-τιώσεις στη συλλαβοποίηση και στην αναγνώριση κοινού αρχικού φωνήματος αλλά είχαν πε-ρισσότερες δυσκολίες στη σύνθεση και ιδιαίτερα στην διαδικασία της απάλειψης. Κάποια από τα παιδιά είχαν ικανοποιητική βελτίωση στην ανάγνωση και πραγματικών λέξεων αλλά και ψευδολέξεων ενώ άλλα δεν σημείωσαν καμία θετική επίδοση. Επιπλέον, στην Ορθογραφία παρατηρήθηκαν θετικά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά στην ορθογραφική επιλογή ενώ στην ορθογραφημένη γραφή σημειώθηκαν αρκετές δυσκολίες.
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.