Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται ένα θέμα το οποίο απασχολεί εδώ και
πολλά χρόνια τόσο την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και το οικογενειακό περιβάλλον
των παιδιών, τη δυσλεξία. Κατόπιν διερεύνησης και σύγκρισης της ελληνικής και
ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας στο 1ο κεφάλαιο της εργασίας παρατίθενται ορισμοί των
μαθησιακών δυσκολιών, της δυσλεξίας και η ιστορική εξέλιξη του όρου, καθώς η
πολυπλοκότητα του φαινομένου κατέστησε για πολλά χρόνια αρκετά δύσκολη τη
διατύπωση ενός καθολικά αποδεκτού ορισμού. Έπειτα γίνεται αναφορά στους τύπους
της δυσλεξίας, στην εκδήλωση της δυσλεξίας στα διαφορετικά γλωσσικά συστήματα,
στη διάγνωση και στα γενικά χαρακτηριστικά των παιδιών με δυσλεξία. Στο 2ο
κεφάλαιο γίνεται εστίαση στις βασικές θεωρίες που διατυπώθηκαν για την αιτιολογία
της δυσλεξίας και γίνεται αναφορά στη νευρωνική βάση της δυσλεξίας μέσω
νευροαπεικονιστικών δεδομένων. Τέλος, στο 3ο και τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας
γίνεται εκτενής αναφορά στους τρόπους παρέμβασης για την αντιμετώπιση της
δυσλεξίας μέσα από τεχνικές και εξειδικευμένα προγράμματα.
(EL)