δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στην αντιμετώπιση δυσκολιών μάθησης στην ανάγνωση για παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών : μετά-ανάλυση
The efficacy of reading interventions for students with reading difficulties ageg 6 through 12 : a meta-analysis
Στην παρούσα μετα-ανάλυση διερευνάται η αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών παρεμβάσεων φωνολογίας, ευχέρειας και αναγνωστικής κατανόησης για μαθητές με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες που φοιτούν στο δημοτικό σχολείο. Παράλληλα, εξετάζεται πώς τα διάφορα χαρακτηριστικά των παρεμβάσεων αυτών (εντατικότητα, μέγεθος της ομάδας, είδος δυσκολίας των παιδιών, τύπος παρέμβασης, τάξη φοίτησης, στρατηγικές παρέμβασης) επηρέασαν τα αποτελέσματα στις αναγνωστικές ικανότητες και συγκεκριμένα στην αποκωδικοποίηση, στην ευχέρεια και στην κατανόηση. Στην έρευνα συμπεριλήφθηκαν 39 παρεμβάσεις οι οποίες παρουσιάζονταν σε 24 μελέτες που είχαν δημοσιευτεί από το 2007 έως και το 2020. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η εφαρμογή παρέμβασης βοηθάει τα παιδιά να βελτιώσουν τις αναγνωστικές τους ικανότητες. Η εντατικότητα της παρέμβασης και το είδος δυσκολίας των παιδιών δεν επηρέασαν τα αποτελέσματα. Φάνηκε πώς παρεμβάσεις που γίνονται σε μικρές ομάδες και εξατομικευμένα έχουν υψηλή θετική επίδραση στην αναγνωστική κατανόηση. Επιπλέον οι παρεμβάσεις στη φωνολογία είχαν υψηλό μέγεθος επίδρασης στην αποκωδικοποίηση. Οι παρεμβάσεις που εφαρμόστηκαν σε μικρότερες τάξεις είχαν καλύτερα αποτελέσματα για την αποκωδικοποίηση και την αναγνωστική κατανόηση. Ωστόσο τα αποτελέσματα αυτά θα πρέπει να εξεταστούν με προσοχή καθώς το δείγμα αποδείχτηκε μικρό και πολλές σχέσεις δεν ήταν στατιστικά σημαντικές, γεγονός που αποτελεί και τον βασικότερο περιορισμό της έρευνας.
(EL)
This meta-analysis investigated the efficacy of phonology, fluency and comprehension interventions for students with or without learning disabilities who attend elementary school. Furthermore we examined different characteristics of interventions (intensity, group size, type of students’ difficulty, type of intervention, grade level, intervention strategies) and their impact on reading skills such as decoding, oral reading fluency and reading comprehension. We located 24 studies containing 39 reading interventions published between 2007 and 2020. Findings suggest that reading intervention may improve students’ reading skills. Intensity of intervention and type of students’ difficulty did not moderate treatment effect. The analysis revealed that interventions implemented in small groups and one-on-one predicted larger comprehension outcomes. Moreover phonology interventions had a large effect size on decoding. Interventions implemented in lower grade levels had greater effect sizes on decoding and reading comprehension. The findings should be examined with caution as the sample was small and the results, in some cases, were not statistically significant. This was the main limitation of the research.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.