δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Διδακτικές μέθοδοι ανάπτυξης του κριτικού γραμματισμού στο σχολείο
Teaching methods in attempting to develop critical literacy in school
Αυτή η εργασία παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας ποιοτικής έρευνας στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας στην ΣΤ΄ Τάξη Δημοτικού σε ένα σχολείο του Νομού Ρεθύμνου, κατά την οποία μελετήθηκαν και παρουσιάζονται οι διδακτικοί μέθοδοι ανάπτυξης του κριτικού γραμματισμού. Η έρευνα μας στηρίχτηκε στην μεθοδολογία της έρευνας δράσης (action research). Τα δεδομένα (φύλλα παρατήρησης διδασκαλιών, κείμενα μαθητών και οι απομαγνητοφωνήσεις των διδασκαλιών) έγινε με μια ποιοτική ανάλυση με βάση τέσσερις κατηγορίες που προέκυψαν από αυτά.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας μας προκύπτει ότι οι μέθοδοι διδασκαλίας που καλλιεργούν τον κριτικό γραμματισμό είναι οι μαθητοκεντρικές-διερευνητικές μέθοδοι, οι οποίες βασίζονται στο κονστρουκτιβιστικό μοντέλο διδασκαλίας καθώς δίνουν την δυνατότητα στους ίδιους τους μαθητές να ανακαλύψουν την γνώση και να την αντιμετωπίσουν πολύπλευρα.
(EL)
This paper presents the results of a qualitative research in the context of the Modern Greek Language Course in F graders in a school of Rethymno, in which studied and presented the Teaching Methods development of critical literacy. Our research was based on the methodology of action research. The data (observation sheets teachings, texts students and transcripts of teachings) was a qualitative analysis based on four categories that emerged from them.
From the results of our research shows that the teaching methods that foster critical literacy is the student-centered-exploratory methods, which are based on constructivist teaching model as they give the opportunity to the students themselves to discover knowledge and to address multifaceted.
(EN)
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ▶ Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία Φιλοσοφία
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.