δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η συμφωνική αρμονία στο λόγο δύο ελληνόφωνων δίδυμων παιδιών
Η παρούσα εργασία εξετάζει το φαινόμενο της συμφωνικής αρμονίας στο λόγο δύο μονόγλωσσων ελληνόφωνων δίδυμων παιδιών (αγόρι, κορίτσι). Η παρακίνηση στην επιλογή του συγκεκριμένου φαινομένου οφείλεται στο γεγονός ότι διαγλωσσικά δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες που να εστιάζουν στη συμφωνική αρμονία του παιδικού λόγου, παρόλο που η συγκεκριμένη διαδικασία φαίνεται να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη γλωσσική κατάκτηση. Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να διερευνήσουμε μέσα από τη διαδικασία της συμφωνικής αρμονίας αν τα παραπάνω παιδιά παρουσιάζουν την ίδια εξέλιξη στη γλωσσική κατάκτηση και αν υπάρχουν ομοιότητες και διαφορές βάση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν για το εκάστοτε παιδί. Για να επιτευχθεί ο ανωτέρω στόχος θα χρησιμοποιηθεί ως θεωρητικό μοντέλο η Θεωρία του Βέλτιστου καθώς και μία περιγραφική και συγκριτική μέθοδος μεταξύ των δεδομένων των δύο ελληνόφωνων παιδιών και των δεδομένων άλλων ερευνών σε διάφορες γλώσσες, που έχουν πραγματοποιηθεί κατά διαστήματα για να μπορέσουμε να εξαγάγουμε γενικεύσεις ως προς τα εξής ζητήματα της συμφωνικής αρμονίας:
α) αν στα εξαγόμενα των παιδιών που εντοπίζεται η συμφωνική αρμονία αφορά μόνο τα υπερλαρυγγικά διακριτικά χαρακτηριστικά του τόπου άρθρωσης ή / και του τρόπου άρθρωσης ή / και το λαρυγγικό διακριτικό χαρακτηριστικό της ηχηρότητας.
β) την ιεράρχηση των συμφώνων ως πυροδότες και ως στόχους αφομοίωσης. γ) την κατεύθυνση της αρμονίας.
δ) το πεδίο στο οποίο πραγματοποιείται. ε) αν επηρεάζεται από τη θέση του τόνου.
ζ) αν είναι μόνο διαφανής ή αν υπάρχει και αδιαφανής.
(EL)
This essay examines the phenomenon of consonant harmony in the speech of two monolingual Greek twins (a boy and a girl). The motivation of the selection of this phenomenon was created by the fact that there are not enough studies cross-linguistic that focus on consonant harmony in child language, although this specific process seems to play an important role in language acquisition. Aim of this essay is to investigate from the process of the consonant harmony if the above children present the same development in language acquisition and if there are any similarities and differences based on the data which are collected for each child. For the accomplishment of this purpose it will be used an Optimality Theory model as well as a descriptive and comparative method between the data of the two Greek children and the data of other researches in different languages, which have been done intermittently so that we can have generalizations on the following issues in consonant harmony:
a) if in children’s tokens which consonant harmony is traced has to do only with the supralaryngeal diacritic features of place of articulation or / and manner of articulation or / and with the laryngeal diacritic feature of voicing.
b) the hierarchy of consonants as triggers and as targets.
c) the directionality of harmony.
d) the domain in which it is realized.
e) if it is affected by the position of stress.
f) if it is only transparent or if it is also opaque.
(EN)
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ▶ Γλώσσα και Λογοτεχνία Φιλολογία
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Η συμφωνική αρμονία στο λόγο δύο ελληνόφωνων δίδυμων παιδιών
Η συμφωνική αρμονία στο λόγο δύο ελληνόφωνων δίδυμων παιδιών
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.