Parental acceptance of children with ASD and the relation between acceptance and child's development

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
E-Locus Ιδρυματικό Καταθετήριο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2020 (EL)

Η αποδοχή των παιδιών με ΔΑΦ απο τους γονείς τους και η σχέση της αποδοχής με την ανάπτυξη του παιδιού
Parental acceptance of children with ASD and the relation between acceptance and child's development

Τσίτλικα, Γλυκερία

Κυπριωτάκη Μαρία
Μαρκοδημητράκη Μαρία
Κουρκούτας Ηλίας

Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα στον χώρο της αναπηρίας είναι η αποδοχή. Η διάγνωση ενός παιδιού με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος φέρνει αλλαγές στην οικογενειακή ζωή και επηρεάζει ιδιαίτερα τους γονείς σε πολλούς τομείς. Ένας από τους πιο στρεσογόνους παράγοντες που αφορά την ανατροφή ενός παιδιού με ΔΑΦ είναι η έλλειψη της αποδοχής του από την ίδια την οικογένεια Το ζήτημα της αποδοχής επηρεάζει ιδιαίτερα τους γονείς και παίζει σημαντικό ρόλο στην ποιότητα ζωής της οικογένειας. Ερευνητικά δεδομένα, αποδεικνύουν ότι τα θεραπευτικά προγράμματα που ακολουθούν τα παιδιά με ΔΑΦ, βοηθούν τους γονείς να αποδεχτούν σταδιακά τη διαταραχή και τις δυσκολίες του παιδιού τους. Οι γονείς προσπαθώντας να αποδεχτούν την κατάσταση βιώνουν πληθώρα συναισθημάτων και περνούν από τέσσερα στάδια συναισθηματικών αλλαγών μέχρι να φτάσουν στην αποδοχή. Επιπλέον, κάθε παιδί έχει τη βιολογική και μακροχρόνια ανάγκη για θετική ανταπόκριση από τους σημαντικούς άλλους. Σύμφωνα με τη θεωρία γονεϊκής αποδοχής-απόρριψης, η έκφραση της αποδοχής ή απόρριψης έχει σημαντικό αντίκτυπο στα παιδιά και επηρεάζει τη ζωή τους, καθώς οι συμπεριφορές του παιδιού διαμορφώνονται με βάση την αποδοχή ή την απόρριψη που βιώνει. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει τις απόψεις 20 γονέων πάνω στο ζήτημα της αποδοχής των παιδιών τους με ΔΑΦ και την επίδραση που μπορεί να έχει η αποδοχή στην ανάπτυξη του παιδιού. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι γονείς αποδέχονται τα παιδιά τους με ΔΑΦ. Επιπλέον, ανέδειξαν τη σημασία της γονεϊκής αποδοχής γενικότερα για τα παιδιά με ΔΑΦ και ειδικότερα για την ανάπτυξή τους, καθώς και διάφορους παράγοντες πέρα από την αποδοχή που συνεισφέρουν στην ανάπτυξή τους. (EL)
Acceptance is one of the major issues relating to disability. Several aspects of family life change after an of Autistic Spectrum Disorder (ASD) diagnosis. These changes affect parents especially in many different ways. One of the most stressful factors for the parents to deal with, during the upbringing of a child with ASD, is the lack of acceptance among the family members. This particular issue affects the parents’ wellbeing and the family quality of life. Empirical data prove that parents, whose children with ASD participate in therapeutical interventions, tend to accept gradually their children diagnosis. The parents trying to accept their child with ASD usually experience multiple emotions and go through four emotional stages in order to accept the diagnosis. In addition, each child has a biological need for positive reassurance from significant others. According to Parental Acceptance and Rejection Theory, the feelings of acceptance or rejection have an impact on the children and affect their life. Furthermore, the feeling of being accepted or rejected can shape the behavior of a child or cause behavioral problems. The purpose of this study is to investigate the perceptions of 20 parents of children with ASD about acceptance and the effect of acceptance in children development. The results of this study showed that the parents accept their children with ASD. In addition, the results pointed out the importance of parental acceptance for children with ASD, especially for their development, and various other factors which can contribute in child development. Key words: acceptance, ASD, autism, parental acceptance and rejection theory, parental acceptance (EN)

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Autism
Acceptance
ASD
Parental acceptance and rejection theory
ΔΑΦ
Parental acceptance
Αποδοχή
Αυτισμός
Θεωρία γονεϊκής αποδόχής-απόρριψης
Γονεϊκή αποδοχή


Ελληνική γλώσσα

2020


Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.