Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΛΕΚΤΙΚΗΣ ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΛΕΚΤΙΚΗΣ ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (EL)
THE CONTRIBUTION OF VERBAL REWORDING AND VISUAL REPRESENTATION TO PROBLEM SOLVING IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS (EN)

Χιονίδου-Μοσκοφόγλου (Maria Chionidou - Moskofoglou), Μαρία
Λιάπη (Vasiliki Liapi), Βασιλική
Tσεσμελή (Styliani Tsesmeli), Στυλιανή

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Εμπειρική έρευνα (EL)
Empirical research (EN)

2018-10-08


Σκοπός της μελέτης ήταν να εξετάσει την επίδραση της λεκτικής αναδιατύπωσης και της εικονιστικής αναπαράστασης στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων σε ένα δείγμα 57 μαθητών που φοιτούσαν στις τρεις τελευταίες τάξεις του δη μοτικού σχολείου. Οι μαθητές κάθε τάξης αξιολογήθηκαν σε δύο μαθηματικές δοκιμασίες, όπως παρουσιάζονται στα σχολικά εγχειρίδια, ενώ σε μια εβδομάδα επαναξιολογήθηκαν στις ίδιες δοκιμασίες με τη βοήθεια λεκτικής αναδιατύπω σης των κειμένων τους ή εικονιστικής αναπαράστασης των προβλημάτων τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές βελτίωσαν σημαντικά την επίδοση τους μετά τη λεκτική αναδιατύπωση των κειμένων, ενώ η επίδοση τους δε διαφοροποι ήθηκε σημαντικά με τη χρήση της εικονιστικής αναπαράστασης, παρά το γεγονός ότι η ποιοτική ανάλυση λαθών έδειξε ότι υπήρχαν ποιοτικές διαφοροποιήσεις στις απαντήσεις τους. Περαιτέρω ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι η επίδραση της λεκτικής αναδιατύπωσης και εικονιστικής αναπαράστασης βοήθησε μαθητές διαφορετικών μαθηματικών ικανοτήτων, η βελτίωση όμως ήταν σημαντικότερη για την ομάδα των μαθητών με υψηλότερες μαθηματικές ικανότητες. Τα αποτε λέσματα αυτά είναι σημαντικά για την ανάπτυξη εναλλακτικών διδακτικών στρα τηγικών στα Μαθηματικά σε σχέση με τις ατομικές διαφορές των μαθητών στα πλαίσια της ενιαίας τάξης. (EL)
The aim of the study was to examine the effects of verbal rewording and visual representations on mathematical problem solving on a sample of 57 students who follow the last three years of a primary school. Students of every class were assessed on two mathematical tasks which were given within a week, as fol lows: (i) children had to solve mathematical problems as presented in school books, (ii) children had to solve the same math problems after either verbally reworded or visually represented. Findings showed that students improved their performance on math problem solving considerably only after the use of verbal rewording, but the qualitative analysis showed that there were also differences in students' answers after the use of visual representations. Further analysis of the data, showed that the effects of verbal rewording and visual representa tions assist students of various abilities, but the improvement was higher for the group of students with higher mathematical abilities, based on standard ized maths measurements. These findings are important for the development of alternative teaching strategies for maths in relation to individual differences of students in the context of the school class. (EN)


εικονιστική αναπαράσταση (EL)
ατομικές διαφορές (EL)
λεκτική αναδιατύπωση (EL)
επίλυση προβλήματος (EL)
visual representation (EN)
ppoblem solving (EN)
verbal reproduction (EN)
individual differences (EN)

Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Ελληνική γλώσσα

Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)


1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 7 (2014): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 67 - 89 (EL)
Research in Mathematics Education; No. 7 (2014): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 67 - 89 (EN)

Copyright (c) 2018 Στυλιανή Tσεομελή (Styliani Tsesmeli), Βασιλική Λιάπη (Vasiliki Liapi), Μαρία Χιονίδου-Μοσκοφόγλου (Maria Chionidou - Moskofoglou) (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.