ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ-ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ: ΠΩΣ ΤΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ-ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ: ΠΩΣ ΤΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (EL)
LETTER - VARIABLES: HOW DO STUDENTS UNDERSTAND THEM AND HOW DO THEY APPEAR IN TEXTBOOKS (EN)

Δημητρακοπούλου (Styliani Dimitrakopoulou), Στέλλα
Χρήστου (Konstantinos Christou), Κωνσταντίνος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Ποιοτική έρευνα (EL)
Empirical research (EN)

2018-10-25


Η παρούσα ερευνητική εργασία εστιάζει στην έννοια της μεταβλητής στα σχολικά μαθηματικά και αποτελείται από δυο μελέτες. Στη μελέτη Α΄ διερευνάται με ποιους τρόπους κατανοούν οι μαθητές του Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου τη χρήση των γραμμάτων ως μεταβλητών στις αλγεβρικές παραστάσεις και τι τιμές θεωρούν ότι αυτές μπορούν να πάρουν. Τα αποτελέσματα των ατομικών συνεντεύξεων έδειξαν ότι οι μαθητές αναγνώριζαν τα γράμματα ως σύμβολα που αναπαριστούσαν περισσότερους του ενός αριθμούς, αλλά ότι οι αριθμοί αυτοί ήταν κατά προτεραιότητα φυσικοί αριθμοί. Στη μελέτη Β΄ εξετάζεται με ποιες διαφορετικές μορφές εμφανίζονται τα γράμματα ως μεταβλητές στα σχολικά βιβλία των Μαθηματικών του Γυμνασίου και τι αριθμητικές τιμές τους αποδίδονται. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στην πλειοψηφία τους τα γράμματα εμφανίζονταν ως σύμβολα που αναπαριστούσαν περισσότερους του ενός αριθμούς και ότι οι τιμές που τους αποδίδονταν ήταν μη-φυσικοί και φυσικοί αριθμοί σε ίδιο περίπου ποσοστό. Τα αποτελέσματα και των δυο μελετών συζητιούνται θεωρητικά και προτείνονται παιδαγωγικές εφαρμογές. (EL)
This paper reports results from two empirical studies. The first study focuses on how students interpret literal symbols that stand for variables in school mathematics and more specifically students’ tendency to think that variables stand mostly for natural numbers. The results showed that students tended to interpret literal symbols as generalized numbers, that is more than one specific number, but these numbers are natural numbers in priority. The second study examined how middle school textbooks of mathematics in the Greek public junior high school present the literal symbols as variables and whether the numerical values assigned to them are mostly natural numbers. The use of variables as generalized number dominated the uses of variables and natural and non-natural numbers appeared with the same frequency as values of the variables. The results support the findings from other related studies in the literature. Educational implications are discussed. (EN)


άλγεβρα (EL)
μεταβλητές (EL)
προκατάληψη του φυσικού αριθμού (EL)
σχολικά βιβλία (EL)
variables (EN)
algebra (EN)
natural number bias (EN)
textbooks (EN)

Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Ελληνική γλώσσα

Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)


1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 11 (2018): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 31 - 52 (EL)
Research in Mathematics Education; No. 11 (2018): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 31 - 52 (EN)

Copyright (c) 2018 Στέλλα Δημητρακοπούλου (Styliani Dimitrakopoulou), Κωνσταντίνος Χρήστου (Konstantinos Christou) (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.