AN INTERVENTION PROGRAM ON THE DEVELOPMENT OF MENTAL ROTATION ABILITY IN STEREOMETRY TASKS

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΣΕ ΕΡΓΑ ΣΤΕΡΕΟΜΕΤΡΙΑΣ (EL)
AN INTERVENTION PROGRAM ON THE DEVELOPMENT OF MENTAL ROTATION ABILITY IN STEREOMETRY TASKS (EN)

Παναούρα (Rita Panaoura), Ρίτα
Ευσταθίου (Marinos Efstathiou), Μαρίνος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Διδακτική παρέμβαση (EL)
Teaching Intervention (EN)

2018-10-25


Η παρούσα έρευνα διερευνά την επίδραση παρεμβατικού προγράμματος διδασκαλίας που είχε ως στόχο την ανάπτυξη της ικανότητας νοητικής περιστροφής, καθώς και την επίδραση του φύλου και της εξάρτησης από το πεδίο στην επίδοση μαθητών Γ΄ Γυμνασίου σε έργα στερεομετρίας τα οποία απαιτούσαν περιστροφή. Επίσης, διερευνήθηκε η επίδραση του φύλου και της εξάρτησης από το πεδίο. Τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντική αύξηση της επίδοσης των μαθητών που δέχθηκαν τη διδακτική παρέμβαση, ενώ δεν εντοπίστηκαν έμφυλες διαφορές πριν και μετά την παρέμβαση. Τόσο η ικανότητα νοητικής περιστροφής όσο και η εξάρτηση/ανεξαρτησία από το πεδίο φάνηκε να είναι παράγοντες πρόβλεψης της επίδοσης στη στερεομετρία. Η ικανότητα νοητικής περιστροφής συνδέεται με την επίδοση των μαθητών στη στερεομετρία και αποτελεί μία σημαντική γνωστική λειτουργία που επηρεάζει την επίδοση στις θετικές επιστήμες γενικά. Ως εκ τούτου συζητούνται εκπαιδευτικές προεκτάσεις των αποτελεσμάτων της έρευνας. (EL)
The present study investigated the influence of gender, field dependence and an intervention program on the development of the mental rotation ability. The study was conducted with 9th grade students and it aimed to improve their performance in stereometry tasks requiring rotation. Results indicated a statistically significant increase in the performance of the experimental group, while there were no gender differences with respect to their performance in stereometry before as well as after the intervention. Both mental rotation and field dependence appeared to be predictors of performance in stereometry. The mental rotation as an important cognitive function is interrelated with the performance in stereometry and the results of the present study are discussed in relation to the educational settings. (EN)


εξάρτηση/ανεξαρτησία από το Πεδίο (EL)
χωρικές ικανότητες (EL)
στερεομετρία (EL)
νοητική περιστροφή (EL)
field dependence (EN)
stereometry (EN)
mental rotation (EN)
spatial abilities (EN)

Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Greek

Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)


1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 11 (2018): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 53 - 70 (EL)
Research in Mathematics Education; No. 11 (2018): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 53 - 70 (EN)

Copyright (c) 2018 Μαρίνος Ευσταθίου (Marinos Efstathiou), Ρίτα Παναούρα (Rita Panaoura) (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)