THE INFLUENCE OF THE WRITTEN FORMAT OF AN ARITHMETIC EXPRESSION ON ITS CALCULATION: THE CASE OF MENTAL BRACKETS

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΝΟΕΡΩΝ ΠΑΡΕΝΘΕΣΕΩΝ (EL)
THE INFLUENCE OF THE WRITTEN FORMAT OF AN ARITHMETIC EXPRESSION ON ITS CALCULATION: THE CASE OF MENTAL BRACKETS (EN)

Παπαδόπουλος (Ioannis Papadopoulos), Ιωάννης
Ελευθεριάδης (Ioannis Eleftheriadis), Ιωάννης

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Μελέτες περιπτώσεων (EL)
Case study (EN)

2019-09-17


Στην εργασία αυτή ερευνάται το πώς επιδρά η γραπτή μορφή μίας αριθμητικής παράστασης στον τρόπο υπολογισμού της, δεδομένου ότι αυτός απαιτεί τη χρήση παρενθέσεων. Συγκεκριμένα, ζητήθηκε από μαθητές της Ε’ και Στ’ Δημοτικού να υπολογίσουν μια σειρά από κλασματικές παραστάσεις. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι η κλασματική μορφή των παραστάσεων φαίνεται να επηρεάζει τον τρόπο υπολογισμού τους από τους μαθητές επιβάλλοντας ουσιαστικά τον τρόπο ανάλυσης που θα πρέπει να ακολουθηθεί. Η επίδραση αυτή είναι εμφανής στους μαθητές και των δύο τάξεων. Κύριο χαρακτηριστικό του πως εκφράζεται η επίδραση αυτή είναι η τάση των μαθητών να αφήνουν κατά μέρος τους κανόνες για την προτεραιότητα των πράξεων και τη χρήση των παρενθέσεων χωρίς αυτό όμως να σημαίνει πάντοτε ότι δεν τους γνωρίζουν. Οι μαθητές αν και φαινομενικά ακολουθούν μια μαθηματική διαδικασία που είναι προβληματική, κάνουν χρήση αυτών που στην έρευνα αποκαλούνται ‘νοερές’ παρενθέσεις προκειμένου να διατηρήσουν τη δομή της αρχικής παράστασης και να φτάσουν στο σωστό αποτέλεσμα. (EL)
In this paper the influence of the written format of an arithmetic expression on its calculation (given that this calculation requires the use of brackets) is examined. In particular, grade 5 and grade 6 students were asked to calculate a series of fractional expressions. The findings indicate that the fractional form of the expressions has an impact on the way the students calculate them by imposing a certain way of analyzing these expressions. This impact is obvious in the work of the whole sample. The main feature of this impact is expressed through the student’s inclination to ignore occasionally both the precedence rules and the use of brackets. However, this is id not indicative of a lack of an understanding of these rules and their use. The students seemingly follow an inaccurate mathematical process but in the meanwhile they make use of what we call ‘mental’ brackets aiming to preserve the structure of the initial fractional expression and reach the correct answer. (EN)


δομή (EL)
προτεραιότητα πράξεων (EL)
Παρένθεση (EL)
Brackets (EN)
precedence rules. (EN)
structure (EN)

Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Greek

Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)


1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 12 (2019): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 23 - 41 (EL)
Research in Mathematics Education; No. 12 (2019): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 23 - 41 (EN)

Copyright (c) 2019 Ιωάννης Παπαδόπουλος (Ioannis Papadopoulos), Ιωάννης Ελευθεριάδης (Ioannis Eleftheriadis) (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)