Εργαλεία, όργανα, πόροι και τεχνουργήματα στη Διδακτική των Μαθηματικών

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εργαλεία, όργανα, πόροι και τεχνουργήματα στη Διδακτική των Μαθηματικών (EL)
Tools, instruments, resources and artefacts in Mathematics Education (EN)

Vasilaki, Eleni
Anastasakis, Marinos

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-12-18


Αν και η έννοια του εργαλείου έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό τη Διδακτική των Μαθηματικών, η επιστημονική κοινότητα δεν φαίνεται να συμφωνεί ως προς τη σημασία του όρου εργαλείο και των άλλων σχετικών όρων που χρησιμοποιούνται ευρέως στη βιβλιογραφία όπως το τεχνούργημα, το όργανο και ο πόρος. Για την αναγνώριση της σημασίας που αποδίδεται σε κάθε όρο από τους Έλληνες ερευνητές και τις Ελληνίδες ερευνήτριες, δημιουργήθηκε σώμα κειμένων 1.500.000 λέξεων από τα πρακτικά του Πανελλήνιου συνεδρίου της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών (2005-2022) και εφαρμόστηκαν μέθοδοι γλωσσολογίας σωμάτων κειμένων. Για την ερμηνεία των αποτελεσμάτων υιοθετήθηκε η Θεωρία Προτύπου που υιοθετεί την ύπαρξη ιεραρχικών δομών κατά την οργάνωση της γνώσης στη σημασιολογική μνήμη. (EL)
Although tool as a concept has significantly influenced Mathematics Education, the scientific community does not seem to agree on the meaning of the term tool and other related terms that are widely used in the literature such as artefact, instrument and resource. In order to identify the meaning attributed to each term by Greek researchers, a corpus of 1,500,000 words was created from the conference proceedings of the Greek Association of Researchers in Mathematics Education (2005-2022) and corpus linguistics methods were applied. Results were interpreted according to Prototype Theory which accepts the existence of hierarchies in the organization of knowledge in semantic memory. (EN)


εργαλείο (EL)
πόρος (EL)
σώματα κειμένων (EL)
όργανο (EL)
θεωρία προτύπου (EL)
τεχνούργημα (EL)
prototype theory (EN)
resource (EN)
artefact (EN)
corpus linguistics (EN)
instrument (EN)
tool (EN)

Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Ελληνική γλώσσα

Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)


1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 17 (2023): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (ΕΝ.Ε.ΔΙ.Μ.) (EL)
Research in Mathematics Education; No. 17 (2023): RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (G.A.R.M.E.) (EN)

Copyright (c) 2023 Μαρίνος Αναστασάκης, Ελένη Βασιλάκη (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.