ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ: ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2021 (EL)

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ: ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ (EL)
INTRODUCTION OF ALGEBRA TO PRIMARY EDUCATION THROUGH THE USE OF DIGITAL TOOLS: STUDY OF TEACHING DESIGN AND PRACTICE OF PRACTICE (EN)

Κατσομήτρος (Sotirios Katsomitros), Σωτήριος
Ψυχάρης (Giorgios Psycharis), Γεώργιος

Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται έρευνα που στοχεύει στη μελέτη του διδακτικού σχεδιασμού και της πρακτικής μιας εκπαιδευτικού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (της Ελένης) μέσα από το θεωρητικό πλαίσιο της Θεωρίας Διδακτικής Τεκμηρίωσης. Η έρευνα έλαβε χώρα εντός του ερευνητικού προγράμματοςPREMaTT, το οποίο εστίαζε στον συνεργατικό σχεδιασμό πόρων μιας ομάδας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την εισαγωγή της άλγεβρας στη διδασκαλία μέσα από τον κύκλο συναντήσεις επαγγελματικής ανάπτυξης-σχεδιασμός-εφαρμογή-αναστοχασμός. Παράλληλα, μελετήθηκαν οι συζητήσεις που έλαβαν χώρα στο πλαίσιο των συναντήσεων της ομάδας ώστε να εντοπιστούν τα κύρια ζητήματα που αναδύθηκαν και να εξεταστεί η πιθανή επιρροή τους στον διδακτικό σχεδιασμό και την πρακτική της Ελένης αλλά και ενδείξεις επαγγελματικής μάθησης. Η ανάλυση ανέδειξε ότι τα κύρια ζητήματα των συναντήσεων αυτών, όπως για παράδειγμα η έννοια της μεταβλητής και ο τρόπος εισαγωγής της στη διδασκαλία, επηρέασαν τη διαδικασία διδακτικής τεκμηρίωσης της Ελένης εντός και εκτός τάξης φέρνοντας στην επιφάνεια την πολυπλοκότητα της διδακτικής αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας στη διδασκαλία της άλγεβρας. Στα αποτελέσματα καταγράφονται επίσης ενδείξεις επαγγελματικής μάθησης της εκπαιδευτικού αναφορικά με την εισαγωγή της άλγεβρας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. (EL)
In this paper we study the didactical design and practice of a primary school teacher (i.e. Eleni) through the use of the Documentational Approach to Didactics. The study took place in the context of the PREMaTT project focusing on the collaborative design of resources of a group of primary and secondary teachers for the teaching of algebra in their classrooms through the process of design-implementation–reflection. At the same time, the discussions of the professional development meetings of the group were analysed in order to identify possible influences on Eleni’s design and practice as well as indications of her professional learning. The analysis revealed that the main issues emerging in these meetings, such as the notion of variable and its introduction in classroom teaching, influenced Eleni’s documentational work inside and outside the classroom and brought to the fore the complexity of issues involved in the teaching and learning of algebra through the use of digital technologies. The results also revealed indications of Eleni’s professional learning in relation to the teaching and learning of algebra in the primary education.    (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Δδακτικό πείραμα (EL)

ψηφιακοί πόροι (EL)
Πρώιμη άλγεβρα (EL)
eXpresser (EL)
λειτουργικές σταθερές (EL)
επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών (EL)
θεωρία διδακτικής τεκμηρίωσης (EL)
eXpresser (EN)
Documentational Approach to Didactics (EN)
operational invariants (EN)
teacher professional development (EN)
digital resources (EN)
Early algebra (EN)


Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Ελληνική γλώσσα

2021-06-14


Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)

1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 15 (2021): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 60 - 80 (EL)
Research in Mathematics Education; No. 15 (2021): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 60 - 80 (EN)

Copyright (c) 2021 Σωτήριος Κατσομήτρος, Γεώργιος Ψυχάρης (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.