ΕΜΦΥΛΟΙ ΛΟΓΟΙ, ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2019 (EL)

ΕΜΦΥΛΟΙ ΛΟΓΟΙ, ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ (EL)
GENDER REASONS, SCHOOL MATHEMATICS AND SUBJECTIVITY: THE CASE OF FOTINI (EN)

Μπαλαμπανίδου (Zafira Balabanidou), Ζαφείρα

Η αλληλεπίδραση φύλου και μαθηματικών επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο κορίτσια και αγόρια συγκροτούν την υποκειμενικότητά τους και αποτελεί ένα θέμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη μαθηματική εκπαίδευση. Έτσι η παρούσα εργασία εστιάζει σε μια μελέτη περίπτωσης, της Φωτεινής, καθηγήτριας μαθηματικών στο δευτεροβάθμιο σχολείο, η οποία μέσα από την αφήγησή της εκφράζει τα συναισθήματα και τις εμπειρίες της ως μαθήτρια και ως εργαζόμενη. Γίνεται προσπάθεια να κατανοηθεί πώς ο έμφυλος λόγος που αφορά στη σχέση γυναικών με τα Μαθηματικά επιδρά στο πώς η ίδια κατανοεί την ταυτότητά της, καθορίζει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και δράσης της και την εγκλωβίζει στα δίπολα αρσενικό/ θηλυκό και ικανή/μη ικανή στα Μαθηματικά. (EL)
The interaction of gender and mathematics influences the way girls and boys construct their subjectivity and is a topic of particular interest in mathematics education. Thus, the present work focuses on a case study in which Fotini, a mathematics teacher in secondary education, expresses, through her narration, her feelings and experiences as a student and as a teacher. An attempt is made to understand how the gendered discourse which refers to the relation of women and mathematics influences the way she forms her identity, defines her decision-making and action process, and traps her in the bipolar male / female and proficient / not proficient in Mathematics. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Μελέτες περιπτώσεων (EL)
Case study (EN)

ταυτότητες (EL)
Μαθηματικά (EL)
υποκειμενικότητα (EL)
λόγος (EL)
μεταδομισμός (EL)
φύλο (EL)
identities (EN)
subjectivity (EN)
gender (EN)
Mathematics (EN)
poststructuralism (EN)
discourse (EN)


Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Ελληνική γλώσσα

2019-12-05


Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)

1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 13 (2019): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 6 - 24 (EL)
Research in Mathematics Education; No. 13 (2019): Research in Mathematics Educatiion; 6 - 24 (EN)

Copyright (c) 2019 Ζαφείρα Μπαλαμπανίδου (Zafira Balabanidou) (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.