Αξιολόγηση Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας με αντικείμενο το μεσογειακό λιμνοθαλάσσιο οικοσύστημα από μαθητές Δημοτικού: Μελέτη περίπτωσης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιολόγηση Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας με αντικείμενο το μεσογειακό λιμνοθαλάσσιο οικοσύστημα από μαθητές Δημοτικού: Μελέτη περίπτωσης (EL)

ATHANASIOS
Καλομπρατσίδης, Γεώργιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2023-12-21


Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην αποτύπωση και ενδυνάμωση των γνώσεων και στάσεων μαθητών σε ζητήματα και έννοιες του μεσογειακού λιμνοθαλάσσιου οικοσυστήματος. Ως μελέτη περίπτωσης αξιοποιήθηκε δείγμα 20 μαθητών της τελευταίας τάξης του Δημοτικού στους οποίους εφαρμόστηκε Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ) που περιλάμβανε αρχική αποτύπωση των γνώσεων τους γύρω από τα λιμνοθαλάσσια οικοσυστήματα και του βαθμού φιλικών προς αυτά στάσεων τους, την εκ νέου αποτύπωσή τους μετά τη διενέργεια στοχευμένων δράσεων εντός τάξης με την αξιοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού και την τελική τους αξιολόγηση αμέσως μετά το πέρας και σειράς δραστηριοτήτων στο πεδίο. Τα αποτελέσματα φανέρωσαν ότι οι γνώσεις και οι στάσεις των μαθητών ήταν αρχικά ιδιαίτερα περιορισμένες. Τόσο ο βαθμός των φιλικών προς το περιβάλλον στάσεων όσο και το επίπεδο των γνώσεων τους μετά τη διδακτική παρέμβαση εντός τάξης εμφάνισαν σημαντική αύξηση, στοιχείο που ισχυροποιήθηκε ακόμη περισσότερο με την ολοκλήρωση και των δραστηριοτήτων πεδίου. (EL)
This study aims to portray and strengthen students’ knowledge and attitudes on Mediterranean lagoon ecosystem issues. As a case study, a sample of 20 primary school grade 6 students was used, to whom a Teaching-LearningSequence (TLS) was applied, including the initial mapping of their knowledge on issues related to lagoon ecosystemsand the degree of their pro-environmental attitudes, a second assessment after carrying out targeted actions withinthe school classroom and the use of relevant educational material, and a final assessment immediately after thecompletion of a series of outdoor activities. The results revealed that students' knowledge and attitudes wereinadequate before the TLS, as expected. Both the degree of their pro-environmental attitudes and level of knowledgeafter the teaching intervention in the classroom showed significant increase, a fact that was further strengthened afterthe completion of the outdoor activities, highlighting the particular pedagogical value of a carefully designed TLS which includes well-developed in-school and out-of-school activities. (EN)


Θαλάσσιος γραμματισμός, Διδακτική μαθησιακή ακολουθία, Λιμνοθαλάσσιο οικοσύστημα, Μαθητές δημοτικού (EL)

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία

Ελληνική γλώσσα

ΕΛ.Ε.ΕΤ.Π.Ε.Α. (EL)


2585-3813
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία; Τόμ. 5 Αρ. 2 (2023): Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία; 58-71 (EL)
Environmental Education for Sustainability; Vol. 5 No. 2 (2023): Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία; 58-71 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.