H ανάπτυξη της θεωρίας του νου, δεξιότητες επικοινωνίας και δημιουργική σκέψη παιδιών προσχολικής ηλικίας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

H ανάπτυξη της θεωρίας του νου, δεξιότητες επικοινωνίας και δημιουργική σκέψη παιδιών προσχολικής ηλικίας

Κουράκλη, Μαρία

Η παρούσα εργασία έχει ως θέμα την ανάπτυξη της θεωρίας του νου, τις δεξιότητες επικοινωνίας και τη δημιουργική σκέψη παιδιών προσχολικής ηλικίας. H θεωρία του νου ορίζεται ως η ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει νοητικές καταστάσεις, όπως για παράδειγμα πεποιθήσεις, επιθυμίες, προθέσεις κ.ά. και να κατανοεί ότι αυτές οι νοητικές καταστάσεις συνδέονται με τις μετέπειτα εκδηλωμένες συμπεριφορές. Η ικανότητα αναφορικής επικοινωνίας ορίζεται ως η ικανότητα του ατόμου να μεταδίδει ένα λεκτικό μήνυμα (ως ομιλητής) με σαφήνεια και ακρίβεια ώστε να γίνεται κατανοητό από το συνομιλητή του, όπως επίσης και η ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει πιθανές ασάφειες στο μήνυμα ζητώντας διευκρινήσεις (ως ακροατής), ώστε η διαδικασία της επικοινωνίας να καθίσταται αποτελεσματική. Τέλος, η δημιουργικότητα ορίζεται ως η ικανότητα του ατόμου να παράγει έργο νέο και πρωτότυπο και επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως γνωστικούς, κοινωνικούς και γλωσσικούς. Η παρούσα έρευνα επιχείρησε να εξετάσει την ανάπτυξη της θεωρίας του νου, τις δεξιότητες αναφορικής επικοινωνίας και τη δημιουργική σκέψη 40 νηπίων από ένα σχολείο της Αττικής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα νήπια του δείγματος της παρούσας έρευνας έχουν εν μέρει αναπτύξει τη θεωρία του νου, δυσκολεύονται όμως να αποδώσουν λανθασμένη πεποίθηση στον άλλον. Ακόμα τα νήπια φάνηκε να έχουν αναπτυγμένες ικανότητες αναφορικής επικοινωνίας. Από την άλλη, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι να νήπια δεν αναγνωρίζουν αισθητική ομορφιά σε μία δημιουργική ζωγραφιά και δεν την επαινούν. Τέλος, βρέθηκε ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στην αναφορική επικοινωνία και τη θεωρία του νου, ενώ δεν παρατηρήθηκε καμία συσχέτιση μεταξύ της θεωρίας του νου και της δημιουργικής σκέψης και μεταξύ της αναφορικής επικοινωνίας και της δημιουργικής σκέψης.

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

Δημιουργική σκέψη
Φιλοσοφία του νου
Επικοινωνία


2011-07-29


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.