Αξιολόγηση διατροφικών παρεμβάσεων που υλοποιούνται από το δάσκαλο με σκοπό τη βελτίωση διαιτητικών συνηθειών και συμπεριφορών παιδιών σχολικής ηλικίας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)
Αξιολόγηση διατροφικών παρεμβάσεων που υλοποιούνται από το δάσκαλο με σκοπό τη βελτίωση διαιτητικών συνηθειών και συμπεριφορών παιδιών σχολικής ηλικίας

Περίκκου, Αναστασία

Ιδιαίτερα καθοριστικός είναι ο ρόλος της διατροφής ως παράγοντας προαγωγής και διατήρησης της υγείας ιδιαίτερα κατά την παιδική ηλικία. Παρά τη σημαντική θέση στις συστάσεις που κατέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά, η συχνότητα κατανάλωσης τους από τα παιδιά παραμένει πολύ χαμηλότερη της συνιστώμενης. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για βελτίωση και υιοθέτηση μιας υγιεινής διατροφικής συμπεριφοράς και ιδιαίτερα της αύξησης της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, οι παρεμβάσεις στο σχολείο δίνουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα, αφού οι δάσκαλοι της τάξης είναι αυτοί που παραδοσιακά διδάσκουν αγωγή υγείας και διατροφή. Έστω όμως κι αν αναγνωρίζουν τη σημασία της διατροφικής εκπαίδευσης και μπορούν να λειτουργήσουν ως πρότυπα για τα παιδιά και να τα επηρεάσουν να αποκτήσουν υγιεινές συνήθειες, αντιμετωπίζουν πολλά εμπόδια στην οργάνωση και εφαρμογή προγραμμάτων διατροφικής αγωγής ή αγωγής υγείας.Σκοπός της διατριβής ήταν να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα ενός νέου τρόπου διατροφικής παρέμβασης στο πλαίσιο του σχολείου, της επαναλαμβανόμενης έκθεσης μέσω του δασκάλου, στην αύξηση της κατανάλωσης φρούτων των παιδιών σχολικής ηλικίας και τις απόψεις των δασκάλων σχετικά με μη-διδακτικές μεθόδους στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων αγωγής υγείας, όπως επίσης και τους πιθανούς παράγοντες που επηρεάζουνε την πρόθεσή τους να υλοποιήσουν διαφόρων τύπων διατροφικές παρεμβάσεις για τους μαθητές τους.Υποστηρίζεται η αποτελεσματικότητα μιας καινοτόμου οικονομικής σχολικής παρέμβασης που στηρίζεται στην έκθεση στη συνήθεια κατανάλωσης φρούτου από το δάσκαλο, στη διαμόρφωση υγιεινών διατροφικών συνηθειών. Τονίζεται ο ρόλος του δασκάλου ως φορέας γνώσεων αλλά και ως πρότυπο συμπεριφοράς ως προς την προαγωγή της υγείας και συγκεκριμένα την αύξηση της πρόσληψης φρούτων από τα παιδιά.

thesis
Διδακτορική Διατριβή (EL)
Doctoral Dissertation (EN)

Σχολείο
Κατανάλωση φρούτων
Παρέμβαση
Δάσκαλος
Διατροφική εκπαίδευση

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (EL)
Harokopio University (EN)

2015-05-07


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.