Η παρούσα μελέτη αναπτύχθηκε εξετάζοντας τον μετασχηματισμό της βιομηχανίας των Logistics σε συνδυασμό με την ενδελεχή ανάλυση του θεωρητικού πλαισίου με εστίαση στο πρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων, στις κατηγορίες των αλγορίθμων βελτιστοποίησης διαδρομών και στο λειτουργικό πλαίσιο των συστημάτων διαχείρισης και δρομολόγησης οχημάτων. Αναλυτικότερα, οι συνθήκες και τα mega trends της αγοράς, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η ευρύτερη τεχνολογική εξέλιξη καθώς και η εξέλιξη του last mile delivery, εμπλουτίζουν περαιτέρω τις παραμέτρους διαμόρφωσης του προβλήματος, συντελώντας στην αύξηση του μεγέθους του. Επιπρόσθετα, η ανταπόκριση των δρομολογίων στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών και στις μεταβολές των συνθηκών του εξωτερικού περιβάλλοντος, αναδεικνύονται σε κομβικής σημασίας ζητήματα για την βελτιστοποίηση των δρομολογίων και την ανάπτυξη δυναμικής των επιχειρήσεων.Λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι το επίπεδο δυσκολίας και η υπολογιστική προσπάθεια που απαιτείται για την επίλυση του προβλήματος δρομολόγησης οχημάτων αυξάνεται εκθετικά με το μέγεθος του προβλήματος, οι σύγχρονες επιχειρήσεις καλούνται να ανταποκριθούν στις νέες τάσεις της αγοράς, όπως αυτές διαμορφώνονται από τον σύγχρονο τρόπο ζωής, ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες στο επιχειρησιακό τους σχήμα που θα δράσουν καθοριστικά στην ανάπτυξη λειτουργικών μοντέλων δυναμικής δρομολόγησης.Απώτερος σκοπός της μελέτης μας αποτέλεσε η πρόταση ανάπτυξης ενός λειτουργικού μοντέλου δυναμικής δρομολόγησης οχημάτων, ως αναπόσπαστο μέρος ενός ευρύτερου ψηφιακού «μηχανισμού» προηγμένων τεχνολογικά συστημάτων που θα πρέπει να υιοθετηθεί από τις σύγχρονες επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, αναλύθηκε η λειτουργία και η λειτουργική ροή του μοντέλου, αναλύοντας περαιτέρω την απαιτούμενη συστημική αρχιτεκτονική του επιχειρησιακού πλάνου και την επιχειρησιακή σύνθεση ενσωμάτωσης του προτεινόμενου μοντέλου.
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Επιστήμη των υπολογιστών
Natural Sciences ▶ Computer and Information Sciences Computer Science
(EN)