Η γεωγραφική οργάνωση των δραστηριοτήτων της Πολυεθνικής Εταιρείας Nestle

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2005 (EL)
Η γεωγραφική οργάνωση των δραστηριοτήτων της Πολυεθνικής Εταιρείας Nestle

Στεφανίδου, Αντιγόνη

Διανύουμε μια εποχή όπου η παγκοσμιοποίηση έχει εγκατασταθεί στο καθημερινό μας λεξιλόγιο. Η παγκοσμιοποίηση αποτελεί σήμερα ένα φαινόμενο σε εξέλιξη, το οποίο το βιώνουμε καθημερινά σε διάφορους τομείς της ζωής μας. Έχει διάφορες παραμέτρους, όπως οικονομική και πολιτισμική.Η μεγαλύτερη απόδειξη της σύγχρονης παγκοσμιοποίησης στο χώρο της οικονομίας, είναι η ύπαρξη των μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις αυτές αποτελούν επιχειρήσεις διεθνούς κύρους, οι οποίες πραγματοποιούν παραγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από μία χώρα. Η δημιουργία της παγκόσμιας αγοράς έχει φέρει στο έπακρο τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα να μπορούν να επιβιώνουν μακροχρόνια μόνο οι επιχειρήσεις που μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές.Η ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ έφερε ως αποτέλεσμα οι ελληνικές επιχειρήσεις να βρεθούν αντιμέτωπες με το διεθνή ανταγωνισμό. Χρόνο με το χρόνο ο αριθμός των Πολυεθνικών επιχειρήσεων αυξάνεται δραματικά, με αρνητικές βέβαια επιπτώσεις για τις εγχώριες επιχειρήσεις, οι οποίες οδηγούνται πολλές φορές στο κλείσιμο των εργοστασίων τους. Οι Πολυεθνικές όμως κερδίζουν έδαφος και συνεχίζουν να αυξάνουν την κερδοφορία τους αξιοποιώντας ισχυρές θέσεις στην ελληνική αγορά. Σκοπός τους είναι ναι μεν να κυριαρχήσουν στην αγορά αλλά και να διατηρήσουν την φήμη του ονόματος τους ακέραιη. Από την άλλη πλευρά οι εγχώριες όμως επιχειρήσεις δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στον σκληρό ανταγωνισμό και προβαίνουν πολλές φορές αναγκαστικά σε συνεργασία με κάποια Πολυεθνική επιχείρηση, προκειμένου να αποφύγουν τα πιο δυσάρεστα αποτελέσματα. Οι αυξημένες απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς έχουν επιβάλλει στις επιχειρήσεις να εφαρμόζουν πολιτικές για την άμεση εδραίωση τους στις χώρες που επιθυμούν. Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι η εδραίωση ολοένα και μεγαλύτερου αριθμού Πολυεθνικών επιχειρήσεων και στην ελληνική αγορά, είτε μέσω άμεσης επένδυσης είτε μέσω εξωτερική επέκτασης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Nestle, η οποία αποτέλεσε και το αντικείμενο μελέτης της παρούσας πτυχιακής εργασίας, όπου έχει αποκτήσει εμπορική και παραγωγική δραστηριότητα σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου. Ειδικότερα στην ελληνική αγορά έχει εξαγοράσει σημαντικές επιχειρήσεις στη βιομηχανία τροφίμων ήδη από την δεκαετία του 1980. Σήμερα με την μακρόχρονη παρουσία της κατέχει δεσπόζουσα θέση και αποτελεί επιχείρηση ”leader” στην ελληνική βιομηχανία τροφίμων. Από την άλλη πλευρά όμως οι εγχώριες επιχειρήσεις χάνουν ζωτικό κομμάτι της αγοράς. Η παρούσα εργασία προσπαθεί να μας παρουσιάσει την γεωγραφική οργάνωση και την πολιτική των πολυεθνικών επιχειρήσεων, χρησιμοποιώντας ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα, αυτό της Nestle

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

Industrial management
Nestle - Διοίκηση και οργάνωση
Πολυεθνικές εταιρείες
Επιχειρήσεις - Διοίκηση και οργάνωση
International business enterprises
Nestle - Management

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (EL)
Harokopio University (EN)

2005-02


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.