CLASSIFICATION OF CONTENTS OF GEOSCIENSE IN SECONDARY CURRICULA IN GREECE, 1830 -2015

This item is provided by the institution :
Geological Society of Greece   

Repository :
Bulletin of the Geological Society of Greece  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



CLASSIFICATION OF CONTENTS OF GEOSCIENSE IN SECONDARY CURRICULA IN GREECE, 1830 -2015 (EN)

Makri, K.
Pavlides, S.

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2016-07-27


Τα εκπαιδευτικά συστήματα εξελίσσονται δυναμικά και αντικατοπτρίζουν τις αλλαγές στην κοινωνία. Η Γεωλογία, έχει αναπτυχθεί και εξελιχθεί στην Ελλάδα, με βάση συγκεκριμένες οικονομικές και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται να καθοριστεί και να ερμηνευτεί η θέση της διδασκαλίας των Γεωεπιστημών στη Μέση Εκπαίδευση, από το 1830 μέχρι σήμερα, με αναφορά στις εκπαιδευτικές μεταβολές και το ιστορικό και κοινωνικό τους πλαίσιο. (EL)
The educational systems are evolving dynamically reflecting social and economical changes. The Geology has developed and evolved in Greece, based on specific economic and social interactions. This paper attempts to define and interpret the position of the teaching of geosciences in Greek Secondary Education, from 1830 until today, with reference to the educational changes and their historical and social context. (EN)


Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (EL)
Αναλυτικό πρόγραμμα (EL)
Εκπαίδευση Γεωεπιστημών (EL)
Geology (EN)
Secondary Education (EN)
Educational Programme (EN)

Δελτίο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρίας

English

Geological Society of Greece (EN)


0438-9557
2529-1718
Δελτίο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρείας; Τόμ. 50 Αρ. 1 (2016): 14o Διεθνές Συνέδριο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρίας; 238-244 (EL)
Bulletin of the Geological Society of Greece; Vol. 50 No. 1 (2016): 14th International Conference of the G.S.G.; 238-244 (EN)

Copyright (c) 2017 K. Makri, S. Pavlides (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)